TAURON w trudnych czasach pandemii 


Zapoznaj się z zebranymi przez nas informacjami o działaniach Grupy TAURON w czasach pandemii – zarówno dotyczących dialogu wewnątrz organizacji, jak i tych skierowanych do naszych klientów.


Dialog społeczny w TAURONIE

W trudnych czasach pandemii pracownicy Grupy TAURON wraz z zarządami spółek zdają wspólnie egzamin z otwartego i konsekwentnego dialogu. Pomimo napięć, jakie na rynkach wywołuje pandemia, TAURON zachowuje stabilność finansową. Na poprawę sytuacji firmy wpływa efektywny dialog ze stroną społeczną.

Więcej o porozumieniach Grupy TAURON ze stroną społeczną i ich wymiernym wpływie na kondycję Grupy TAURON można przeczytać tutaj.


Sprawdź jak działają nasze punkty obsługi lub załatwiaj sprawy bez wychodzenia z domu 

Łącznie do dyspozycji klientów jest teraz 20 z 44 placówek obsługowych TAURONA. Ich lista znajduje się tu: https://www.tauron.pl/dla-domu/obsluga-i-pomoc/wirtualny-pok/lista. We wszystkich POK-ach obowiązuje zasada wcześniejszego umawiania wizyty telefonicznie lub przez czat on-line. Sposób funkcjonowania placówek obsługi dostosowany został do obowiązujących aktualnie wymogów sanitarnych i higienicznych. Aby zachować wymagane zasady dystansu, ograniczono liczbę czynnych stanowisk obsługowych i oznaczono miejsca oczekiwania. Na stanowiskach obsługowych i informacyjnych zamontowano panele oddzielające klientów od pracowników. Przygotowano również środki dezynfekcyjne, a pracownicy oraz klienci mają obowiązek zasłaniania nosa i ust. 

Klienci, którzy preferują bezpośrednie formy obsługi, mogą również korzystać z punktów partnerskich TAURONA, których pracownicy mają pełnomocnictwo do załatwiania niektórych formalności związanych z prądem i gazem. Wykaz punktów partnerskich TAURONA dostępny jest na stronie: https://www.tauron.pl/dla-domu/kontakt/punkty-partnerskie

Jednocześnie nadal zachęcamy klientów do korzystania ze zdalnych form obsługi oraz kontaktowania się z nami telefonicznie, mailowo lub za pośrednictwem czatu on-line. Wszystkie sprawy można załatwić z wykorzystaniem formularzy zamieszczonych na stronie internetowej TAURONA. Od 16 marca, czyli od momentu wprowadzenia ograniczeń co do kontaktu osobistego, w taki sposób obsłużyliśmy ponad milion naszych klientów


Korzystaj z Mojego TAURONA i Wirtualnego POK-u

Podkreślamy, że większość spraw w TAURONIE można załatwić online – listę tych spraw, wraz ze szczegółowymi informacjami jak to zrobić, można znaleźć na stronie

Wirtualny POK

Uniwersalnym narzędziem, które wybrało już ponad 1,3 mln naszych klientów, jest serwis obsługowy Mój TAURON, który można założyć poprzez stronę internetowa www.tauron.pl lub aplikację mobilną. Korzystanie z konta umożliwia samodzielne zarządzanie swoją umową. Można na przykład podać stan licznika, zmienić okres rozliczeniowy, czy opłacić rachunek za prąd i gaz. To wszystko możliwe jest bez wychodzenia z domu i bez ograniczeń czasowych.

Dowiedz się, jak wyglądają teraz odczyty liczników i usuwanie awarii

Ze względu na kwestie bezpieczeństwa pracownicy TAURON Dystrybucja dokonują odczytów liczników oraz innego rodzaju prac tylko w sytuacji, gdy licznik znajduje się w miejscu ogólnodostępnym, a jego obsługa nie wymaga wejścia do lokalu mieszkalnego.

Obsługa techniczna liczników wewnątrz lokali jest prowadzona w przypadkach awaryjnych, dotyczących braku zasilania.

Po kilkutygodniowej przerwie TAURON Dystrybucja wznowił najpilniejsze prace na sieci i infrastrukturze energetycznej. To działania, które mają przede wszystkim zapobiegać awariom oraz poprawiać stan sieci i urządzeń. Prowadzone prace są dostosowane do aktualnej sytuacji epidemiologicznej, a ich głównym celem jest poprawa bezpieczeństwa zasilania klientów spółki. Prace są wykonywane z zachowaniem podwyższonych zasad bezpieczeństwa osobistego pracowników i klientów.

Informacje o planowanych wyłączeniach energii można znaleźć w wyszukiwarce wyłączeń na stronie www.tauron-dystrybucja.pl, na ogłoszeniach rozwieszanych z wyprzedzeniem w okolicach planowanych prac oraz pod numerem 991.

Istnieje także możliwość zapisania się do newslettera z informacjami o planowanych wyłączeniach energii dla wybranej lokalizacji. Formularz dostępny jest na www.tauron-dystrybucja.pl.

Ważne!

Jeśli  standardowo nasz pracownik dokonuje odczytu licznika, ale teraz jest to niemożliwe, bo Twój licznik znajduje się wewnątrz lokalu, podaj nam stan licznika:

poprzez formularz

Jeśli  standardowo sam podajesz nam odczyt licznika przez telefon, skorzystaj teraz z opcji online:

wypełnij wygodny formularz online podaj odczyt w serwisie Mój TAURON lub aplikacji mobilnej 

 

Dowiedz się, jak dbamy o bezpieczeństwo pracowników, aby gwarantować ciągłość dostaw

W trakcie pandemii kluczowym zadaniem TAURONA jest zapewnienie ciągłości dostaw energii elektrycznej i ciepła. W związku z tym wprowadziliśmy szereg działań prewencyjnych. Pracownicy strategicznych spółek codziennie przed rozpoczęciem pracy mają mierzoną temperaturę ciała. Energetycy, którzy sprawują całodobowy nadzór nad siecią elektroenergetyczną, podzieleni zostali na stałe zespoły bez możliwości rotacji pomiędzy nimi.  Bez zakłóceń są także realizowane dostawy ciepła i ciepłej wody dla mieszkańców konurbacji śląsko-dąbrowskiej przez TAURON Ciepło. Spółka posiada zapasy węgla na poziomie, który pozwala realizować dostawy ciepła nieprzerwanie przez okres trzech miesięcy. W rezerwie posiada również kotły gazowe, które w razie potrzeby są w stanie zapewnić dodatkową produkcję ciepła dla mieszkańców.

Uważaj na oszustów, którzy wykorzystują epidemię do działań przestępczych

Ostrzegamy przed cyberprzestępcami, którzy wzmożyli aktywność, wykorzystując epidemię koronawirusa. Oszuści wysyłają złośliwe SMSy i  maile, które w rzeczywistości są kampaniami phishingowymi. 

Wielu użytkowników telefonów otrzymuje wiadomości tekstowe z niebezpiecznym linkiem, służącym do kradzieży danych osobowych oraz danych logowania do banku. Fałszywe SMS-y mogą zawierać treść: „Zgodnie ze specustawą dot. koronawirusa wszyscy obywatele RP będą szczepieni z refundacją. Koszt wynosi 70 PLN. Opłać, aby uniknąć kolejek” – i tu podany jest link do systemu płatności. Nie wolno go otwierać! Inny fałszywy sms może informować o rzekomym przekazaniu środków z rachunków osobistych do rezerw krajowych NBP. Tu również jest podany link, którego nie należy otwierać! 

Ostrzegamy też przed wiadomościami e-mail, zawierającymi złośliwe oprogramowanie o nazwie AZORult, które ułatwia wykorzystanie zainfekowanego komputera.   
Jeżeli w otrzymanym SMS-ie lub e-mailu coś wzbudzi Twoje wątpliwości:
zwróć uwagę na nadawcę i weryfikuj treść. Nie klikaj w linki. Jeśli jednak zrobisz to przez przypadek, nie wypełniaj formularzy i nie loguj się do żadnego z Twoich kont. 
potraktuj wiadomość jako SPAM, nie udzielaj odpowiedzi. Nie instaluj aplikacji i nie odwiedzaj stron internetowych niewiadomego pochodzenia

 

Pamiętaj o podstawowych zasadach profilaktyki

WAŻNE! Od 16 kwietnia, przebywając w przestrzeni publicznej, mamy obowiązek zakrywania nosa i ust. Takie zadanie pełnią np. maseczki ochronne. Odpowiednio założona maseczka zmniejsza ryzyko przedostania się do organizmu zakaźnych kropelek, ogranicza również ich późniejsze wydychanie i rozprzestrzenianie. Dzięki maseczkom, chronimy nie tylko siebie, ale i osoby, z którymi mamy kontakt.

Jak skutecznie myć ręce?

Plakat informacyjny o prawidłowym myciu rąk

Jak używać maseczki ochronnej?

Plakat z informacją jak poprawnie zakładać i zdejmować maseczkę 

Dekalog bezpiecznego zachowania podczas epidemii koronawirusa:

  1. Często myj ręce 
  2. Należy pamiętać o częstym myciu rąk wodą z mydłem, a jeśli nie ma takiej możliwości dezynfekować je płynami/żelami na bazie alkoholu (min. 60%). Istnieje ryzyko przeniesienia wirusa z zanieczyszczonych powierzchni na ręce. Dlatego częste mycie rąk zmniejsza ryzyko zakażenia.
  3. Podczas powitania unikaj uścisków i podawania dłoni
  4. W ciągu dnia dłonie dotykają wielu powierzchni, które mogą być zanieczyszczone wirusem. Powstrzymaj się od uścisków, całowania i podawania dłoni na powitanie.
  5. Unikaj płatności gotówką, korzystaj z kart płatniczych
  6. Na powierzchni banknotów i monet mogą znajdować się wirusy i bakterie. W miarę możliwości unikaj płatności gotówką. Korzystaj z kart płatniczych i bankowości elektronicznej.
  7. Unikaj dotykania oczu, nosa i ust
  8. Dłonie dotykają wielu powierzchni, które mogą być zanieczyszczone wirusem. Dotknięcie oczu, nosa lub ust zanieczyszczonymi rękami, może spowodować przeniesienie wirusa z powierzchni na siebie.
  9. Regularnie myj lub dezynfekuj powierzchnie dotykowe
  10. Powierzchnie dotykowe w tym biurka, lady i stoły, klamki, włączniki światła, poręcze muszą być regularnie przecierane z użyciem wody z detergentu lub środka dezynfekcyjnego. Wszystkie miejsca, z których często korzystają ludzie powinny być starannie dezynfekowane.
  11. Regularnie dezynfekuj swój telefon i nie korzystaj z niego podczas spożywania posiłków
  12. Na powierzchni telefonów komórkowych bardzo łatwo gromadzą się chorobotwórcze drobnoustroje. Regularnie przecieraj lub dezynfekuj swój telefon komórkowy (np.: wilgotnymi chusteczkami nasączonymi środkiem dezynfekującym). Nie kładź telefonu na stole i nie korzystaj z niego podczas spożywania posiłków.
  13. Zachowaj bezpieczną odległość od rozmówcy
  14. Należy zachować co najmniej 2 metry odległości z osobą, z która rozmawiamy, twarzą w twarz, która kaszle, kicha lub ma gorączkę.
  15. Stosuj zasady ochrony podczas kichania i kaszlu
  16. Podczas kaszlu i kichania należy zakryć usta i nos zgiętym łokciem lub chusteczką – jak najszybciej wyrzuć chusteczkę do zamkniętego kosza i umyć ręce używając mydła i wody lub zdezynfekować je środkami na bazie alkoholu (min. 60%). Zakrycie ust i nosa podczas kaszlu i kichania zapobiega rozprzestrzenianiu się zarazków, w tym wirusów.
  17. Odżywiaj się zdrowo i pamiętaj o nawodnieniu organizmu
  18. Stosuj zrównoważoną dietę. Unikaj wysoko przetworzonej żywności. Pamiętaj o codziennym jedzeniu minimum 5 porcji warzyw i owoców. Odpowiednio nawadniaj organizm. Codziennie wypijaj ok. 2 litrów płynów (najlepiej wody). Doświadczenia z innych krajów wskazują, że nie ma potrzeby robienia zapasów żywności na wypadek rozprzestrzeniania się koronawirusa.
  19. Korzystaj ze sprawdzonych źródeł wiedzy o koronawirusie
  20. Niepokój to naturalny odruch w przypadku występowania nowego zagrożenia zdrowotnego. Korzystaj ze sprawdzonych źródeł wiedzy opartych na dowodach naukowych, które publikowane są na stronach internetowych gis.gov.pl i gov.pl/koronawirus. Wiedza naukowa to najskuteczniejsze narzędzie w walce z koronawirusem.

Więcej informacji znajduje się w komunikatach publikowanych na stronie Głównego Inspektora Sanitarnego.
 

Sprawdź domową edukację z TAURONEM

Wystartowaliśmy z nowym edukacyjnym kanałem TAURONA. Na youtube.com/TauronTV można znaleźć filmy dla dzieci i młodzieży m.in. o tym jak powstaje prąd i jak bezpiecznie się z nim obchodzić, a także… jak wytworzyć piorun w laboratorium. W tym trudnym dla wszystkich czasie szczególnie zachęcamy do wykorzystania naszego kanału w edukacji domowej i do rodzinnego eksperymentowania. Materiały wspierają też nauczycieli w przeprowadzaniu zdalnych lekcji. 

W ciągu trzech tygodni od uruchomienia nowego kanału edukacyjnego TAURONA z materiałów edukacyjnych skorzystało już ponad 15 tysięcy nauczycieli. W trudnym dla uczniów i nauczycieli czasie zdalnego nauczania, filmy edukacyjne spółki na YouTube i propozycje zajęć dostępne na portalu edukacja.bezpieczniki.tauron.pl stają się jednym z narzędzi chętnie wykorzystywanych w tworzeniu lekcji on-line. W ostatnich dniach na platformie edukacyjnej spółki TAURON Dystrybucja rejestruje się codziennie kilkudziesięciu nowych nauczycieli. 

Sprawdź ze swoimi dziećmi lub uczniami: 
„Skąd się bierze prąd?” – dla dzieci z klas 1-3,
„Co to jest prąd?” – dla klas 4-6,
„Przewodzi, nie przewodzi?” – dla klas 7-8.
Wszystkie filmy znajdziesz tu: youtube.com/TauronTV