Dla domu Oferta Prąd Przepisanie licznika

Protokół zdawczo-odbiorczy
Przepisz licznik prądu przez internet

Rozpocznij

Co chcesz zrobić? Wybierz z poniższych 2 opcji, tę która Cię interesuje.

Dowiedz się, jak najszybciej przepisać licznik prądu

Sprzedajesz lub wynajmujesz komuś mieszkanie?

Złóż protokół zdawczo-odbiorczy online i przepisz licznik prądu wygodnie
bez wychodzenia z domu.

Dowiedz się, jak najszybciej przepisać licznik prądu

Kupiłeś mieszkanie? Wynajmujesz lokal i chcesz, żeby rachunki przychodziły
na Twoje nazwisko?

Wraz ze zdającym licznik wypełnijcie wniosek, a dzięki temu przepiszesz
licznik bez wychodzenia z domu.

Przepisanie licznika w 3 prostych krokach.

Wystarczy, że Ty i zdający licznik wypełnicie wniosek, a my zajmiemy się resztą.

1

odbierający

Skopiuj i wyślij poniższy link osobie, od której przejmujesz mieszkanie. To zdający musi rozpocząć proces przepisania licznika.

2

Zdający

Po otrzymaniu linka, zdający zaloguje się do Mojego TAURONA i wypełni swoją część wniosku.

3

odbierający

Następnie Ty wypełnisz swoją część wniosku.

To wszystko! Licznik przepisany!

Przepisanie licznika w 3 prostych krokach.

Wystarczy, że Ty i odbierający licznik wypełnicie wniosek, a my zajmiemy się resztą.

1

Zdający

Zaloguj się w serwisie Mój TAURON

2

Zdający

Wypełnij swoją część protokołu zdawczo - odbiorczego

3

odbierający

Osoba, która odbiera od Ciebie licznik dostanie link do swojej części protokołu i ją wypełnia

To wszystko! Reszta jest po naszej stronie!

Zaloguj się
w serwisie Mój TAURON

i rozpocznij proces przepisania licznika

Zaloguj się

Dlaczego warto?

Wypełniasz, kiedy chcesz Protokół wypełniasz, kiedy masz czas
– wygodnie z domu.

Oszczędzasz papier Niczego nie musisz drukować, ręcznie podpisywać ani skanować.

Nie stoisz w kolejkach Nie musisz niczego do nas zanosić ani nam odsyłać.

Przeczytaj, co mówią nasi klienci

 

Tutaj szukaj odpowiedzi na swoje pytania

Co to jest i do czego mi potrzebny protokół zdawczo - odbiorczy

Protokół zdawczo-odbiorczy sporządza się podczas przekazania pewnych dóbr. Jeżeli sprzedałeś mieszkanie, a na Twoje miejsce wprowadza się nowy właściciel, musisz przekazać jemu licznik prądu. w przeciwnym razie, nowy właściciel będzie korzystał z prądu na Twój koszt. Protokół zdawczo-odbiorczy w przypadku prądu ma przede wszystkim sprawdzić, jaki jest stan licznika na moment zakończenia poboru energii.

Podany stan licznika ma bezpośredni wpływ na rozliczenie końcowe (na wysokość nadpłaty lub niedopłaty). Rozliczenie końcowe wystawimy i wyślemy osobie zdającej licznik, dzięki temu jej następca może podpisać z nami swoją umowę z "czystym” kontem rozliczeniowym.

Protokół nie służy wyłącznie do rozliczenia się osoby zdającej, ale także jest "cesją licznika" na nowego właściciela. w protokole znajdują się też parametry nowej umowy i poprzez złożenie protokołu, nowy odbiorca zawiera z nami umowę na prąd.

Co zawiera protokół zdawczo-odbiorczy

Podstawą protokołu są dane osobowe i teleadresowe obu stron – zdającej i odbierającej licznik. Musimy jednoznacznie zidentyfikować te osoby.

Oprócz tych danych, protokół zdawczo-odbiorczy zawiera dane lokalizacyjne licznika oraz jego podstawowe parametry (takie jak numer fabryczny czy strefowość).

Najważniejsze w protokole jest podanie rzeczywistego stanu licznika (na dzień przekazania lokalu). Jest to o tyle istotne, że zużycie energii jakie odnotujemy po tym terminie będzie rozliczane już na nowego właściciela licznika. W protokole zdawczo-odbiorczym podaje się także informacje, na jakie konto mamy dokonać zwrotu ewentualnej nadpłaty lub wskazuje się jakiemu płatnikowi mamy przypisać to rozliczenie.

Protokół zdawczo-odbiorczy jest także dokumentem, który posłuży nowemu odbiorcy podpisać z nami nową umowę.

Szanujemy Twój czas, dlatego zachęcamy do składania protokołu przez internet. Możesz to zrobić w serwisie obsługowym Mój TAURON. Tam nie musisz podawać nam części danych, ponieważ system sam ci je podpowie.

Co robi osoba, która oddaje licznik prądu – tzw. zdający

Osoba, która jest właścicielem licznika i ma podpisaną z nami umowę na prąd (czyli strona zdająca licznik) powinna:

- Zalogować się na swoje konto w serwisie obsługowym Mój TAURON i tam kliknąć w przycisk "Przepisz licznik".

- Wypełnić formularz przepisania licznika (dla części zdającej).

- Przesłać osobie, która przejmuje licznik (stronie odbierającej), specjalnie wygenerowany link, który zobaczy po wypełnieniu swojej części formularza. Jeśli zdający poda w formularzu adres e-mail osoby, która odbiera od niego licznik – link ten wyślemy automatycznie.

My rozliczymy się z poprzednim właścicielem licznika i wyślemy umowę do nowego właściciela.

Co robi osoba, która przejmuje licznik prądu – tzw. odbierający

Osoba, która odbiera licznik i chce z nami podpisać umowę na prąd (czyli strona odbierająca) powinna:

- Kliknąć w link z wiadomości jaką dostanie od nas lub od zdającego.

- Wypełnić swoją część protokołu zdawczo-odbiorczego (podać adres, pod którym znajduje się licznik, który chce przejąć).

- Wybrać dla siebie ofertę oraz wpisać swoje dane do nowej umowy.

My rozliczymy się z poprzednim właścicielem licznika i wyślemy umowę do nowego właściciela.

Zobacz wszystkie pytania

Czy protokół przepisania licznika muszą wypełnić obie strony

Tak, żebyśmy mogli przepisać licznik na nowego właściciela, protokół zdawczo-odbiorczy musi wypełnić zarówno osoba zdająca licznik, jak i nowy właściciel – osoba, która chce przejąć licznik.

Kiedy osoba zdająca licznik wypełni poprawnie swoją część protokołu – jest to dla nas sygnał do rozwiązania z nią umowy i rozliczenia końcowego za zużytą energię. Osoba, która chce przejąć licznik prądu, wypełnia swoją część protokołu, a my – wysyłamy do niej nową umowę na prąd.

Jeżeli przejmujący licznik nie wypełni swojej części protokołu zdawczo-odbiorczego do 14 dni od momentu, kiedy zrobił to zdający, automatycznie anulujemy proces przepisania licznika. Zdający zobaczy taką informację w swoim koncie w systemie Mój TAURON.

Dlaczego powinienem przepisać licznik prądu

Przepisanie licznika na nowego właściciela chroni obie strony. Jeżeli sprzedajesz mieszkanie, zadbaj o to, aby nowy właściciel nie korzystał z prądu na Twój koszt.

Jeżeli nie przepiszesz na niego licznika, rachunki za prąd będziemy wystawiali nadal na ciebie.

Jak wygląda i ile trwa cały proces przepisania licznika przez internet

Przepisanie licznika dzielimy na dwie części.

- Część dla zdającego licznik – czyli osoby, która do tej pory miała podpisaną z nami umowę (a teraz sprzedała mieszkanie).

Tą część wypełnia w serwisie obsługowym Mój TAURON, logując się na swoje konto. w tej części może podać adres e-mail osoby, która odbiera licznik. Jeśli poda ten adres, my automatycznie wyślemy wiadomość do odbierającego, w której będzie specjalnie wygenerowany link do drugiej części protokołu.

Od momentu kiedy zdający złoży swoją część, strona odbierająca licznik ma 14 dni na dokończenie procesu. Po tym terminie automatycznie anulujemy protokół. Informację o tym znajdziesz w serwisie Mój TAURON.

- Część dla odbierającego licznik – czyli osoby, która chce z nami podpisać umowę (np. kupiła mieszkanie).

Odpowiedni formularz otrzymuje bezpośrednio od nas lub od zdającego licznik (jest to bezpieczny adres strony internetowej). w formularzu potwierdza adres licznika oraz wybiera odpowiednią dla siebie ofertę na prąd

Od momentu kiedy odbierający wyśle do nas formularz, w terminie do 14 dni otrzyma od nas umowę. Rozliczymy się także z osobą zdająca licznik (jeśli na jego koncie była nadpłata lub niedopłata za prąd).

w międzyczasie nasz monter sprawdzi licznik. Na podany w protokole numer zadzwonimy do odbierającego, aby uzgodnić termin wizyty.

Ile czasu ma odbierający licznik, żeby wypełnił protokół zdawczo-odbiorczy

14 dni – tyle czasu ma odbierający na złożenie swojej części protokołu. Czas ten liczymy od momentu, kiedy zdający złoży swoją część protokołu.

Jeżeli odbierający nie zrobi tego w tym czasie, anulujemy proces przepisania licznika.

Co się dzieje kiedy obie strony wypełnią protokół

Kiedy zdający i odbierający wypełnią protokół zdawczo-odbiorczy, my rozliczymy się z osobą, która zdawała licznik (wystawimy mu rozliczenie końcowe), a do nowego właściciela licznika wyślemy pocztą umowę. Umowę dostanie do 14 dni i nie musi do nas jej już odsyłać.

Czy przepisując licznik będę miał przerwę w dostępie do energii

Nie, nie będziesz miał przerwy w dostępie do prądu. Taka zmiana odbywa się bez konieczności wyłączenia prądu.

Czy przepisanie licznika online jest dla mnie bezpieczne

Tak, jest to całkowicie bezpieczna metoda przepisania licznika. Serwis Mój TAURON, do którego zalogujesz się, aby zdać licznik, jest zabezpieczony hasłem oraz szyfrowaną stroną potwierdzoną certyfikatem.
Obustronnie złożony protokół online jest wiążący i na jego podstawie możemy zakończyć Twoją umowę i zawrzeć umowę z nowym właścicielem.

Kiedy nie mogę skorzystać z protokołu zdawczo-odbiorczego online

Jeżeli:
- przejmujesz mieszkanie po osobie zmarłej,
- przejmujesz mieszkanie po osobie, z którą nie masz kontaktu,
- w mieszkaniu nie ma licznika od dłuższego czasu (co najmniej od 30 dni),
to nie możesz przepisać licznika na siebie na tej stronie.

Zrobisz to składając wniosek o zawarcie umowy na prąd tutaj.

Instrukcja krok po kroku jak przepisać licznik prądu

Przepisz licznik online, wygodnie i bez wychodzenia z domu!
Instrukcja do pobrania pobierz plik PDF.
Instrukcja wideo kliknij i przejdź do wideo instrukcji.

Zwiń

Tutaj sprawdź przydatne definicje

Definicje, które dotyczą protokołu zdawczo-odbiorczego

Dane zdającego – dane oraz adres osoby, która chce z nami rozwiązać umowę.

Dane odbierającego – dane oraz adres osoby, z która chce z nami zawrzeć umowę.

Dyspozycja polecenia wypłaty – na rachunek bankowy – możesz podać imię i nazwisko właściciela konta bankowego oraz numer konta, na który przekażemy nadpłatę.

Dyspozycja polecenia wypłaty – na inne konto w TAURONIE – możemy przekazać nadpłatę na inne konto w TAURONIE, wystarczy, że podasz numer płatnika/kontrahenta.

Dyspozycja polecenia wypłaty – inne – jeśli mamy przekazać nadpłatę pocztą, to wystarczy, że podasz dane adresowe odbiorcy.

Podpis odbierającego – podpis osoby, która chce z nami zawrzeć umowę.

Podpis zdającego – podpis osoby, która chce rozwiązać z nami umowę.

Ogólne definicje

Aktualizacja umowy – jeśli prześlesz do nas wniosek o zawarcie umowy, to będziemy mogli zmienić dane w Twojej w umowie.

PZO – Protokół Zdawczo – Odbiorczy – jest to wniosek, na podstawie którego możemy rozwiązać umowę z poprzednikiem i zawrzeć umowę z nowym odbiorcą usługi.

WOZ – Wniosek o Zawarcie Umowy – jest to wniosek, na podstawie którego możemy: - zawrzeć z Tobą umowę na usługę, której potrzebujesz

WOZ – Wniosek o Zawarcie Umowy – jest to wniosek, na podstawie którego możemy:
- zawrzeć z Tobą umowę na usługę, której potrzebujesz
- zmienić parametry w umowie, którą zawarliśmy z dotychczasowym odbiorcą.

Zawarcie umowy – jeśli otrzymamy od Ciebie odpowiedni rodzaj wniosku (WOZ lub PZO), to zawrzemy z Tobą umowę. Na tej podstawie będziemy świadczyć Ci usługę, której potrzebujesz

Zobacz wszystkie definicje

Definicje, które dotyczą obsługi

Cennik – jest to atrakcyjna oferta z cenami za sprzedaż prądu i usługami dodatkowymi, które proponujemy Ci zamiast Taryfy Sprzedawcy.

MÓJ TAURON/Aplikacja mobilna - jest to serwis internetowy, w którym możesz na bieżąco sprawdzać faktury, odczyty, swoje wpłaty. Serwis działa 24h, 7 dni w tygodniu.

OWU - Ogólne Warunki Umowy, w których są zapisy o prawach i obowiązkach sprzedawcy usługi i klienta.

Przetwarzanie danych osobowych – to wszystkie operacje, które wykonujemy na danych osobowych. Od momentu, kiedy zbieramy dane osobowe do momentu, kiedy je zniszczymy.

Taryfa Dystrybutora – to zbiór cen i stawek za dystrybucję prądu oraz usługi dystrybucyjne z odpowiednimi kryteriami. Taryfę zatwierdza Urząd Regulacji Energetyki.

TAURON Dystrybucja S.A. (Operator Systemu Dystrybucyjnego) – jest to przedsiębiorstwo energetyczne, które zajmuje się dystrybucją prądu.
Operator odpowiada również za:
- sieć energetyczną, jej bezpieczeństwo, konserwację i eksploatację,
- remonty i rozbudowę sieci energetycznej.

TAURON Sprzedaż sp. z o.o., TAURON Sprzedaż GZE sp. z o.o. – to sprzedawca prądu czyli firma, która sprzedaje prąd (np. dla gospodarstw domowych oraz dla firm).

Usługa dodatkowa w ramach cennika – jest to usługa, z której możesz skorzystać, jeśli zdecydujesz się na Cennik. Oferujemy pomoc różnych fachowców, którzy naprawią sprzęty Twojego gospodarstwa domowego.

Definicje, które dotyczą identyfikacji

Dane punktu poboru/obiektu – jest to adres miejsca, pod który dostarczymy usługę (czyli jest to adres miejsca, gdzie montujemy licznik).

Numer ewidencyjny – jest to indywidualny numer, który dotyczy konkretnego adresu, pod którym świadczymy usługę.

Numer płatnika/kontrahenta – to Twój indywidualny numer, który nadajemy, jeśli zawieramy z Tobą nową umowę. Ten numer znajdziesz na fakturze za usługę, którą Ci świadczymy.

Techniczne definicje

Grupa taryfowa – określa jaką stawkę za 1 kWh należy zapłacić w określnej godzinie w ciągu doby za prąd, który zużyjesz.

Przykłady taryf dla gospodarstwa domowego:

G11 – taryfa jednostrefowa
- Twoje zużycie prądu w ciągu doby przez cały tydzień nie zmienia się.
- Cena prądu jest taka sama przez całą dobę.

G12 - taryfa dwustrefowa
- Twoje zużycie prądu w ciągu doby zmienia się.
- Ogrzewasz swój dom np. prądem. Korzystasz z urządzeń (np. pralka, zmywarka, bojler), które będą pracować w nocy. Twoja cena prądu będzie niższa w nocy i w niektórych godzinach w ciągu dnia.

G12 w – taryfa dwustrefowa weekendowa
- Twoje zużycie prądu w ciągu doby też się zmienia.
- Najwięcej prądu zużywasz w weekend i święta.
- Twoja cena prądu będzie niższa w weekendy oraz święta (całą dobę) a w dni robocze - w nocy oraz w niektórych godzinach w ciągu dnia.

G13 – taryfa trójstrefowa
- Twoje zużycie prądu w ciągu doby zmienia się.
- Taryfa dzieli się na 3 strefy: przedpołudnie, popołudnie, pozostałe godziny doby.
- Cena prądu jest niższa w  strefie: „pozostałe godziny doby”. w tym czasie możesz korzystać z urządzeń (np. pralka, zmywarka, lodówka, wiertarka, odkurzacz).

Instalacja 1 fazowa – jest przeznaczona dla mieszkań i domów, w których zużywa się prąd na standardowym poziomie. To może oznaczać, że masz ogrzewanie z sieci ciepłowniczej, a prądu potrzebujesz, aby oświetlić dom i korzystać z podstawowych urządzeń (pralka, lodówka, telewizor). Układ 1 fazowy ma napięcie 230 V.

Instalacja 3 fazowa – jest przeznaczona dla mieszkań i domów, w których zużywa się prąd na wyższym poziomie. To może oznaczać, że jednocześnie korzystasz z takich urządzeń jak: płyta indukcyjna, bojler elektryczny, pralka, zmywarka, ogrzewasz dom prądem.

Lokalizacja licznika - dokładne miejsce, w którym zamontujemy licznik (np. wewnątrz lub na zewnątrz nieruchomości).

Moc przyłączeniowa - jest to parametr w kilowatach (kW).
- Informuje, ile urządzeń może pracować jednocześnie (czyli jaką moc urządzenia mogą pobrać z sieci, każde urządzenie pobiera konkretną wartość mocy).
- Moc przyłączeniową określa się na etapie kiedy przyłączamy nieruchomość do sieci (elektryk z uprawnieniami pomoże Ci określić zapotrzebowanie na moc).

Przyłącze napowietrzne – nieruchomość przyłączona jest w standardowy sposób, czyli widzisz przewody podłączone ze słupa do Twojego budynku.

Rodzaj przyłącza - jest to sposób w jaki nieruchomość przyłączona jest do sieci. Istnieją dwa rodzaje przyłączy energetycznych – napowietrzne i kablowe.

Zabezpieczenia przedlicznikowe - to bezpiecznik, który montuje się przed licznikiem. Zabezpiecza Twoją instalację przed zwarciami oraz przeciążeniami.

Definicje, które dotyczą rozliczeń

Okres rozliczeniowy jednomiesięczny – oznacza, że co miesiąc nasz inkasent odczytuje licznik i do tego odczytu wystawiamy Ci fakturę.

Okres rozliczeniowy dwumiesięczny –oznacza, że co dwa miesiące nasz inkasent odczytuje licznik i do tego odczytu wystawiamy Ci fakturę.

Okres rozliczeniowy sześciomiesięczny – oznacza, że 2 razy w roku wystawiamy Ci fakturę na podstawie odczytu inkasenta oraz 5 prognoz, z terminem płatności co miesiąc.

w prognozach przewidujemy ile zużyjesz prądu.

Okres rozliczeniowy dwunastomiesięczny – oznacza, że 1 raz w roku wystawiamy Ci fakturę na podstawie odczytu inkasenta oraz 6 prognoz z terminem płatności co drugi miesiąc.

Okres rozliczeniowy – określa jak często wystawiamy Ci fakturę rozliczeniową na podstawie odczytu licznika.

Oszacowanie odczytu licznika – jeśli nie mamy odczytu licznika, to na podstawie ilości prądu, który zużyłeś wcześniej, wyliczamy ten odczyt.

Prognozowana ilość energii elektrycznej – jest to nasza prognoza, w której przewidujemy, ile zużyjesz prądu w danym okresie rozliczeniowym.

Telerachunek, eOdczyt (dotyczy spółki TAURON Sprzedaż GZE sp. z o.o.) – oznacza, że co jeden lub dwa miesiące podajesz nam odczyt licznika i do tego odczytu wystawiamy Ci fakturę.

Zwiń