Ostrzeżenie

UWAGA, informujemy, że cyberprzestępcy podszywając się pod Grupę TAURON, wykorzystują naszą markę w celach wyłudzania pieniędzy.

Dowiedz się więcej
Dla domu Oferta Prąd Przepisanie licznika

Przepisz licznik prądu przez internet

Rozpocznij

Co chcesz zrobić? Wybierz z poniższych 2 opcji, tę która Cię interesuje.

zostań klientem zostań klientem

Dowiedz się, jak najszybciej przepisać licznik prądu

Kupiłeś mieszkanie? Wynajmujesz lokal i chcesz, żeby rachunki przychodziły
na Twoje nazwisko?

Wraz ze zdającym licznik wypełnijcie wniosek, a dzięki temu przepiszesz
licznik bez wychodzenia z domu.

zostań klientem zostań klientem

Dowiedz się, jak najszybciej przepisać licznik prądu

Sprzedajesz lub wynajmujesz komuś mieszkanie?

Złóż protokół zdawczo-odbiorczy online i przepisz licznik prądu wygodnie
bez wychodzenia z domu.

Przepisanie licznika w 3 prostych krokach.

Wystarczy, że Ty i zdający licznik wypełnicie wniosek, a my zajmiemy się resztą.

link 1

odbierający

Skopiuj i wyślij poniższy link osobie, od której przejmujesz mieszkanie. To zdający musi rozpocząć proces przepisania licznika.

link 2

Zdający

Po otrzymaniu linka, zdający zaloguje się do Mojego TAURONA i wypełni swoją część wniosku.

link 3

odbierający

Następnie Ty wypełnisz swoją część wniosku.

To wszystko! Licznik przepisany!

przepisanie licznika

Przepisanie licznika w 3 prostych krokach.

Wystarczy, że Ty i odbierający licznik wypełnicie wniosek, a my zajmiemy się resztą.

link 1

Zdający

Zaloguj się w serwisie Mój TAURON

link 2

Zdający

Wypełnij swoją część protokołu zdawczo - odbiorczego

link 3

odbierający

Osoba, która odbiera od Ciebie licznik dostanie link do swojej części protokołu i ją wypełnia

To wszystko! Reszta jest po naszej stronie!

Zaloguj się
Zaloguj się

Zaloguj się
w serwisie Mój TAURON

i rozpocznij proces przepisania licznika

Zaloguj się

Dlaczego warto?

Wypełniasz, kiedy chcesz

Wypełniasz, kiedy chcesz
Protokół wypełniasz, kiedy masz czas
– wygodnie z domu.

Oszczędzasz papier

Oszczędzasz papier
Niczego nie musisz drukować, ręcznie podpisywać ani skanować.

Nie stoisz w kolejkach

Nie stoisz w kolejkach
Nie musisz niczego do nas zanosić ani nam odsyłać.

Przeczytaj, co mówią nasi klienci

opinie

Tutaj szukaj odpowiedzi na swoje pytania

Co to jest i do czego mi potrzebny protokół zdawczo - odbiorczy

Protokół zdawczo-odbiorczy sporządza się podczas przekazania pewnych dóbr. Jeżeli sprzedałeś mieszkanie, a na Twoje miejsce wprowadza się nowy właściciel, musisz przekazać jemu licznik prądu. W przeciwnym razie, nowy właściciel będzie korzystał z prądu na Twój koszt. Protokół zdawczo-odbiorczy w przypadku prądu ma przede wszystkim sprawdzić, jaki jest stan licznika na moment zakończenia poboru energii.

Podany stan licznika ma bezpośredni wpływ na rozliczenie końcowe (na wysokość nadpłaty lub niedopłaty). Rozliczenie końcowe wystawimy i wyślemy osobie zdającej licznik, dzięki temu jej następca może podpisać z nami swoją umowę z "czystym” kontem rozliczeniowym.

Protokół nie służy wyłącznie do rozliczenia się osoby zdającej, ale także jest "cesją licznika" na nowego właściciela. W protokole znajdują się też parametry nowej umowy i poprzez złożenie protokołu, nowy odbiorca zawiera z nami umowę na prąd.

Co zawiera protokół zdawczo-odbiorczy

Podstawą protokołu są dane osobowe i teleadresowe obu stron – zdającej i odbierającej licznik. Musimy jednoznacznie zidentyfikować te osoby.

Oprócz tych danych, protokół zawiera dane lokalizacyjne licznika oraz jego podstawowe parametry (takie jak numer fabryczny czy strefowość).

Najważniejsze w protokole jest podanie rzeczywistego stanu licznika (na dzień przekazania lokalu). Jest to o tyle istotne, że zużycie energii jakie odnotujemy po tym terminie będzie rozliczane już na nowego właściciela licznika. W protokole podaje się także informacje, na jakie konto mamy dokonać zwrotu ewentualnej nadpłaty lub wskazuje się jakiemu płatnikowi mamy przypisać to rozliczenie.

Protokół zdawczo-odbiorczy jest także dokumentem, który posłuży nowemu odbiorcy podpisać z nami nową umowę.

Szanujemy Twój czas, dlatego zachęcamy do składania protokołu przez internet. Możesz to zrobić w serwisie obsługowym Mój TAURON. Tam nie musisz podawać nam części danych, ponieważ system sam ci je podpowie.

Co robi osoba, która oddaje licznik prądu – tzw. zdający

Osoba, która jest właścicielem licznika i ma podpisaną z nami umowę na prąd (czyli strona zdająca licznik) powinna:

- Zalogować się na swoje konto w serwisie obsługowym Mój TAURON i tam kliknąć w przycisk "Przepisz licznik".

- Wypełnić formularz przepisania licznika (dla części zdającej).

- Przesłać osobie, która przejmuje licznik (stronie odbierającej), specjalnie wygenerowany link, który zobaczy po wypełnieniu swojej części formularza. Jeśli zdający poda w formularzu adres e-mail osoby, która odbiera od niego licznik – link ten wyślemy automatycznie.

My rozliczymy się z poprzednim właścicielem licznika i wyślemy umowę do nowego właściciela.

Co robi osoba, która przejmuje licznik prądu – tzw. odbierający

Osoba, która odbiera licznik i chce z nami podpisać umowę na prąd (czyli strona odbierająca) powinna:

- Kliknąć w link z wiadomości jaką dostanie od nas lub od zdającego.

- Wypełnić swoją część protokołu zdawczo-odbiorczego (podać adres, pod którym znajduje się licznik, który chce przejąć).

- Wybrać dla siebie ofertę oraz wpisać swoje dane do nowej umowy.

My rozliczymy się z poprzednim właścicielem licznika i wyślemy umowę do nowego właściciela.

Zobacz wszystkie pytania zobacz zobacz

Czy protokół przepisania licznika muszą wypełnić obie strony

Tak, żebyśmy mogli przepisać licznik na nowego właściciela, protokół zdawczo-odbiorczy musi wypełnić zarówno osoba zdająca licznik, jak i nowy właściciel – osoba, która chce przejąć licznik.

Kiedy osoba zdająca licznik wypełni poprawnie swoją część protokołu – jest to dla nas sygnał do rozwiązania z nią umowy i rozliczenia końcowego za zużytą energię. Osoba, która chce przejąć licznik prądu, wypełnia swoją część protokołu, a my – wysyłamy do niej nową umowę na prąd.

Jeżeli przejmujący licznik nie wypełni swojej części protokołu do 14 dni od momentu, kiedy zrobił to zdający, automatycznie anulujemy proces przepisania licznika. Zdający zobaczy taką informację w swoim koncie w systemie Mój TAURON.

Dlaczego powinienem przepisać licznik prądu

Przepisanie licznika na nowego właściciela chroni obie strony. Jeżeli sprzedajesz mieszkanie, zadbaj o to, aby nowy właściciel nie korzystał z prądu na Twój koszt.

Jeżeli nie przepiszesz na niego licznika, rachunki za prąd będziemy wystawiali nadal na ciebie.

Jak wygląda i ile trwa cały proces przepisania licznika przez internet

Przepisanie licznika dzielimy na dwie części.

- Część dla zdającego licznik – czyli osoby, która do tej pory miała podpisaną z nami umowę (a teraz sprzedała mieszkanie).

Tą część wypełnia w serwisie obsługowym Mój TAURON, logując się na swoje konto. W tej części może podać adres e-mail osoby, która odbiera licznik. Jeśli poda ten adres, my automatycznie wyślemy wiadomość do odbierającego, w której będzie specjalnie wygenerowany link do drugiej części protokołu.

Od momentu kiedy zdający złoży swoją część, strona odbierająca licznik ma 14 dni na dokończenie procesu. Po tym terminie automatycznie anulujemy protokół. Informację o tym znajdziesz w serwisie Mój TAURON.

- Część dla odbierającego licznik – czyli osoby, która chce z nami podpisać umowę (np. kupiła mieszkanie).

Odpowiedni formularz otrzymuje bezpośrednio od nas lub od zdającego licznik (jest to bezpieczny adres strony internetowej). W formularzu potwierdza adres licznika oraz wybiera odpowiednią dla siebie ofertę na prąd

Od momentu kiedy odbierający wyśle do nas formularz, w terminie do 14 dni otrzyma od nas umowę. Rozliczymy się także z osobą zdająca licznik (jeśli na jego koncie była nadpłata lub niedopłata za prąd).

W międzyczasie nasz monter sprawdzi licznik. Na podany w protokole numer zadzwonimy do odbierającego, aby uzgodnić termin wizyty.

Ile czasu ma odbierający licznik, żeby wypełnił protokół zdawczo-odbiorczy

14 dni – tyle czasu ma odbierający na złożenie swojej części protokołu. Czas ten liczymy od momentu, kiedy zdający złoży swoją część protokołu.

Jeżeli odbierający nie zrobi tego w tym czasie, anulujemy proces przepisania licznika.

Co się dzieje kiedy obie strony wypełnią protokół

Kiedy zdający i odbierający wypełnią protokół zdawczo-odbiorczy, my rozliczymy się z osobą, która zdawała licznik (wystawimy mu rozliczenie końcowe), a do nowego właściciela licznika wyślemy pocztą umowę. Umowę dostanie do 14 dni i nie musi do nas jej już odsyłać.

Czy przepisując licznik będę miał przerwę w dostępie do energii

Nie, nie będziesz miał przerwy w dostępie do prądu. Taka zmiana odbywa się bez konieczności wyłączenia prądu.

Czy przepisanie licznika online jest dla mnie bezpieczne

Tak, jest to całkowicie bezpieczna metoda przepisania licznika. Serwis Mój TAURON, do którego zalogujesz się, aby zdać licznik, jest zabezpieczony hasłem oraz szyfrowaną stroną potwierdzoną certyfikatem.
Obustronnie złożony protokół online jest wiążący i na jego podstawie możemy zakończyć Twoją umowę i zawrzeć umowę z nowym właścicielem.

Kiedy nie mogę skorzystać z protokołu zdawczo-odbiorczego online

Jeżeli przejmujesz mieszkanie po osobie zmarłej lub takiej, z którą nie masz kontaktu, to niestety nie możesz przepisać licznika na formularzu on-line. Wypełnij ten wniosek o zawarcie umowy w poniższych sytuacjach:

- w lokalu nie ma licznika od co najmniej 30 dni,
- w lokalu jest licznik, ale nie masz kontaktu ze stroną umowy (do wniosku dołącz oświadczenie, że nie masz kontaktu z tą osobą),
- strona umowy nie żyje (do wniosku dołącz kopię aktu zgonu).

Co jeśli nie chcę lub nie mogę przepisać licznika przez Internet

Masz pytanie lub problem związany z wypełnieniem Protokołu zdawczo-odbiorczego? Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą.