Elektromobilność od TAURONA

Carsharing od TAURONA to sposób na tanie i ekologiczne poruszanie się nowoczesnymi pojazdami elektrycznymi. W naszej flocie mamy aż cztery różne marki! Wystarczy tylko zarejestrować się za pomocą aplikacji eCar i rozpocząć jazdę.
Pobierz eMap, aplikację umożliwiająca ładowanie pojazdów elektrycznych w naszej sieci ładowarek. 
Ładuj swój pojazd elektryczny dzięki aplikacji eMap razem z TAURONEM!

Jak to działa

eCar od TAURONA


Aplikacja umożliwia rezerwację samochodu, jego otworzenie, rozpoczęcie i zakończenie jazdy za pomocą paru kliknięć. Dzięki aplikacji dokonasz także bezpiecznej płatności za przejazd.  

  



Funkcjonalność aplikacji:


Proste wyszukiwanie samochodów
Aplikacja umożliwi wyszukiwanie dostępnych samochodów znajdujących się w  pobliżu. Dostępna będzie również opcja nawigacji do samochodu, tak abyś wiedział, jak dotrzeć do wybranego pojazdu.
Wgląd w historię transakcji
W każdej chwili będziesz mógł przejrzeć historię odbytych przejazdów. Aplikacja będzie zachowywać takie dane jak miejsce rezerwacji pojazdu, czas przejazdu oraz opłaty.
Rejestracja i opłata online
Ładowanie pojazdów elektrycznych będzie możliwe po zarejestrowaniu  konta za pomocą aplikacji.



eMap od TAURONA


Jak to działa

Aplikacja umożliwia szybkie wyszukiwanie i filtrowanie dostępnych stacji ładowania. 


 





Funkcjonalność aplikacji:


Proste wyszukiwanie samochodów
Aplikacja umożliwia szybkie wyszukiwanie i filtrowanie dostępnych stacji ładowania. Dodatkowo nawiguje bezpośrednio do wybranej stacji ładowania, tak by łatwo móc do niej dotrzeć.
Wgląd w historię transakcji
W każdej chwili będziesz mógł przejrzeć historię swoich transakcji ze wskazaniem lokalizacji wykorzystanych stacji oraz dokonanych płatności.
Płatność w aplikacji
Po pobraniu aplikacji korzystaj z płatności kontem PayPal lub zarejestruj konto użytkownika, by zyskać dodatkowo możliwość zapamiętania w aplikacji dowolnych kart debetowych lub kredytowych.

Nasze auta

Wybrany film
Wybrany film
Wybrany film
Wybrany film

Mapa stacji ładowania

mapa stacji ładowania Carsharing TAURON

Najczęściej zadawane pytania

  • W celu wynajmu pojazdu obowiązkowa jest jego wcześniejsza rezerwacja. Aby dokonać rezerwacji należy przede wszystkim zarejestrować się w dedykowanej aplikacji, następnie uruchomić ją na smartfonie albo na stronie www. Ostatnim etapem jest wyszukanie na mapie najbliższego pojazdu, kliknięcie w  jego ikonkę i dokonanie rezerwacji. Teraz wystarczy w ciągu 15 minut dotrzeć do zarezerwowanego pojazdu, a następnie użyć przycisku otwarcia pojazdu widocznego w aplikacji. Upewnij się, że stoisz maksymalnie 50 m od pojazdu. Brawo, właśnie wynająłeś eCar od TAURONA!
  • Tak, w celu skorzystania z eCar od TAURONA należy zarezerwować samochód. Pamiętaj, rezerwacja trwa maksymalnie 15 minut. Możesz to zrobić, stojąc tuż przed pojazdem.
  • Staramy się, aby pojazdy były w jak najlepszym stanie technicznym. Jeżeli samochód nie nadaje się do użytkowania lub zauważyłeś pewne uszkodzenia samochodu, odłóż kluczyki na miejsce, zamknij drzwi i kliknij „Anuluj wynajem”. Zostaniesz poproszony o podanie powodu – zgłoś wówczas zastrzeżenia co do stanu technicznego pojazdu. Nie zostaniesz obciążony żadnymi kosztami. W przypadku braku możliwości zgłoszenia usterki przez aplikację – prośba o kontakt z infolinią pod numerem telefonu: 572 886 552
  • Tak, tylko w przypadku e-Golf kluczyk znajduje się w schowku. Otwórz schowek i wyjmij kluczyk. Pamiętaj, aby kończąc wynajem odłożyć kluczyk w to samo miejsce. Metalowy brelok dołączony do kluczyka powinien być przypięty do magnetycznego gniazda w schowku. W przypadku reszty modeli samochodów kluczyki nie są wymagane.
  • Wszystkie pojazdy są wyposażone w automatyczną skrzynię biegów.
  • Nie ma takiej potrzeby. Pojazdy są na bieżąco ładowane przez przedstawicieli TAURON.
  • Nie ma wydzielonych miejsc parkingowych. Po zakończeniu wypożyczenia prosimy o zaparkowanie w dowolnym publicznie dostępnym miejscu parkingowym na terenie miasta Katowice. Wybór miejsca zależy od Ciebie – pamiętaj jednak, że zaparkowanie pojazdu w miejscu niedozwolonym lub na zamkniętym parkingu może się wiązać z poniesieniem przez Ciebie dodatkowych kosztów – np. mandat drogowy, opłatę parkingową, opłatę za holowanie pojazdu itp. Uważnie wybieraj więc miejsce zaparkowania pojazdu, tak aby unikać ewentualnych dodatkowych kosztów oraz, aby inni użytkownicy Wypożyczalni mogli swobodnie korzystać z pozostawionego przez Ciebie pojazdu.
  • Standardowa opłata za wynajem pojazdu wynosi 1 PLN/minuta. Zachęcamy do śledzenia promocji! Pamiętaj jednak, że minimalna pobierana przez aplikację opłata wynosi 0,50 zł. Cennik wynajmu jest dostępny również w aplikacji. Zachęcamy do zapoznania się z nim przed skorzystaniem z usługi.
  • W przypadku kiedy samochód się nie uruchamia, upewnij się, że zapoznałeś się z instrukcją znajdującą się w każdym z pojazdów. Jeżeli robisz wszystko zgodnie z procedurą uruchomienia, a samochód nadal nie reaguje  – prosimy wówczas o kontakt z pod numerem telefonu:  572 886 552
  • Zachęcamy do ściągnięcia aplikacji „eCar od TAURONA” na posiadany telefon komórkowy.
  • Zweryfikuj czy podawane przez Ciebie dane do logowania są poprawne. Możesz zresetować hasło do konta w aplikacji poprzez przejście do zakładki “Zaloguj”, a następnie “Nie pamiętam hasła”. 
  • Przed rozpoczęciem jazdy prosimy o zapoznanie się z instrukcja użytkowania samochodu. Jest w niej opisany „krok po kroku” sposób postępowania użytkowania samochodu od momentu wypożyczenia do zakończenia jazdy. Pamiętaj również o podstawowych czynnościach, takich jak: zapięcie pasów bezpieczeństwa oraz odpowiedniego ustawienia lusterek.
  • Proces otwarcia/zamknięcia pojazdu następuje za pomocą aplikacji mobilnej.
  • Nie ponosisz kosztów parkowania samochodu elektrycznego w płatnej strefie parkowania. Możesz korzystać z parkingów w strefie parkowania zarówno w trakcie postoju pojazdu, jak i wtedy gdy chcesz zakończyć wypożyczenie.
  • Nie ma potrzeby ładowania samochodów w ramach car-sharingu. W przypadku chęci załadowania samochodu prywatnego - zachęcamy do zapoznania się z mapą stacji ładowania.
  • Jeżeli w jakikolwiek sposób uszkodzisz pojazd, powinieneś niezwłocznie powiadomić nas o tym pod numerem telefonu: 572 886 552.
    Brak powiadomienia o uszkodzeniu może spowodować naliczenie dodatkowych opłat, zgodnych z regulaminem!
  • Kontrola policyjna w samochodzie z wynajmu nie różni się niczym w stosunku do kontroli policyjnej podczas jazdy własnym samochodem. Wszystkie wymagane prawem dokumenty są dostępne w samochodzie, a kierujący pojazdem jest zobowiązany do przestrzegania zasad obowiązującego prawa w aspekcie ruchu drogowego. W przypadku braku możliwości kontynuowania jazdy pojazdem po kontroli policyjnej prosimy o niezwłoczną informację na infolinii pod numerem telefonu: 572 886  552
  • Jeżeli chcesz przewieźć swojego pupila, musisz to zrobić w specjalnie przystosowanym pojemniku (którego nie zapewniamy) – takim, by zwierzę nie zabrudziło ani nie zniszczyło pojazdu. Dzięki temu wszyscy użytkownicy będą mogli w pełnym komforcie korzystać z naszych samochodów, a Ty unikniesz dodatkowych kosztów.
  • Z uwagi na specyfikę carsharing nie jesteśmy w stanie na bieżąco weryfikować, czy klienci zostawili w nich swoje prywatne przedmioty. Skontaktuj się z naszą infolinią, która przekaże informację naszym serwisantom. Jeśli znajdziemy w pojeździe poszukiwany przez Ciebie przedmiot skontaktujemy się z Tobą.
  • Wszystkie samochody są wyposażone w całoroczne opony.
  • Staramy się, aby wszystkie samochody były w stanie technicznym, umożliwiającym rozpoczęcie jazdy. W przypadku drobnych uszkodzeń (np. rysy) prosimy o zrobienie zdjęć, przesłanie ich do aplikacji, tak, aby nie zostać obciążonym ewentualnymi kosztami pokrycia szkody. W przypadku poważniejszych uszkodzeń (np. wgniecenia) prosimy o niezwłoczny kontakt pod numerem telefonu: 572 886 552
  • Tylko niektóre modele samochodów posiadają czujniki cofania, są to: Nissan Leaf, VW e-Golf oraz BMW i3.
  • Rozumiemy, że planujesz dłuższą podróż. Cieszymy się, aczkolwiek upewnij się, że po jeździe pozostawisz samochód w wyznaczonej strefie.
  • Możesz zrobić postój poza strefą – pamiętaj tylko, aby zakończyć najem pojazdu w wyznaczonej strefie.
  • Dziękujemy za zainteresowanie naszą usługą. Aby zarejestrować się należy w pierwszym kroku wypełnić formularz rejestracyjny dostępny na stronie www lub rejestrując się w aplikacji na telefon komórkowy.  Następnie wypełnić formularz rejestracyjny podając wszystkie wymagane formularzem dane. Ostatnim krokiem jest zalogowanie się, wybór samochodu i cieszenie się z jazdy samochodem.
  • Niezbędnym dokumentem jest prawo jazdy, które należy zeskanować lub sfotografować.

  • Po nowelizacji przepisów o ruchu drogowym nie ma konieczności posiadania dowodu rejestracyjnego przy sobie w trakcie jazdy pojazdem. W związku z tym – dowód rejestracyjny nie znajduje się w samochodzie.
  • Tak, usługa ładowania na stacjach sieci TAURON widocznych na mapie w aplikacji eMap od TAURONA jest dostępna dla wszystkich użytkowników samochodów elektrycznych.
  • Nie, aplikacja eCar od TAURONA dedykowana jest do korzystania z wynajmu pojazdów w formie car-sharingu. Jest to odrębna usługa w stosunku do ładowania pojazdów poprzez aplikację eMap od TAURONA.
  • Ładowanie pojazdów jest usługą płatną, jednak w okresach wyszczególnionych w „Regulaminie promocji” dostępnym na niniejszej stronie, usługa ta świadczona jest bezpłatnie.
  • W pierwszej kolejności należy wypełnić formularz rejestracyjny dostępny w aplikacji mobilnej, podając wymagane dane. Następnie należy zalogować się z użyciem podanego adresu e-mail stanowiącego login oraz podając ustanowione hasło.
  • W przypadku okazjonalnego korzystania ze stacji ładowania, możliwe jest realizowanie transakcji ładowania poprzez aplikację eMap od TAURONA bez rejestracji konta użytkownika. Taka forma korzystania uniemożliwia natomiast otrzymanie karty zbliżeniowej RFID, jak również w przypadku płatnego ładowania – wymaga każdorazowego wprowadzenia danych karty debetowej / kredytowej.
  • Stacje ładowania sieci TAURON wymagają autoryzacji przy rozpoczęciu transakcji ładowania oraz po jej zakończeniu. Użytkownik dokonuje autoryzacji wykorzystując aplikację eMap od TAURONA lub po przyłożeniu dedykowanej karty zbliżeniowej do czytnika zabudowanego w stacji.
  • Stacje można wyszukać korzystając z wyszukiwarki w aplikacji eMap od TAURONA oraz poprzez mapę ładowarek dostępną w aplikacji oraz na stronie www. Aplikacja eMap od TAURONA umożliwia również nawigowanie bezpośrednio do wybranej stacji ładowania z wykorzystaniem zintegrowanej usługi Google Maps.
  • Pierwszym krokiem jest podłączenie pojazdu do stacji ładowania. Następnie należy dokonać autoryzacji użytkownika z wykorzystaniem aplikacji eMap od TAURONA lub karty zbliżeniowej. Po naładowaniu do oczekiwanego poziomu, należy dokonać ponownej autoryzacji użytkownika aplikacją lub kartą, a następnie odłączyć pojazd od stacji.
  • W aplikacji należy najpierw wyszukać stację ładowania, z której ma nastąpić ładowanie – poprzez przycisk „SZUKAJ” widoczny w głównym menu aplikacji, umożliwiający wpisanie danych adresowych stacji, lub poprzez przycisk „MAPA”, pozwalający na wybranie ładowarki widocznej na mapie. Następnie należy wybrać gniazdo stacji, z którego ma nastąpić ładowanie. Numeracja gniazd na stacji odpowiada numeracji gniazd widocznych w aplikacji. Ostatnim krokiem jest wybranie przycisku „ROZPOCZĘCIE TRANSAKCJI”.
  • Nie, ładowanie rozpoczęte przy użyciu aplikacji może zostać zakończone tylko z wykorzystaniem aplikacji tego samego użytkownika. Z kolei rozpoczęcie ładowania kartą zbliżeniową RFID może zostać zakończone tylko tą samą kartą.
  • W większości stacji ładowania autoryzacja aplikacją lub kartą zbliżeniową rozpoczyna ładowanie, przy czym cześć stacji szybkiego ładowania (DC) wymaga dodatkowego potwierdzenia rozpoczęcia ładowania poprzez wybranie odpowiedniego przycisku na ekranie zabudowanym w stacji. Jest to fabryczna cecha wybranych stacji.
  • W celu zakończenia ładowania użytkownik powinien otworzyć trwającą transakcję poprzez przycisk wyświetlający się w prawym dolnym rogu aplikacji „Podgląd transakcji” i następnie wybrać przycisk „Zakończ transakcję”.
  • Zamówienie karty zbliżeniowej RFID następuje poprzez zaznaczenie pola „Chcę otrzymać kartę”
    w trakcie rejestracji konta użytkownika w aplikacji eMap od TAURONA. Karta wysyłana jest bezpłatnie na adres użytkownika wskazany w formularzu rejestracyjnym.
  • Wyznaczone kopertą z symbolem „EE” miejsce przy stacji przeznaczone do ładowania samochodów elektrycznych należy zwolnić niezwłocznie po zakończeniu korzystania ze stacji ładowania, umożliwiając innym użytkownikom dostęp do stacji.
  • Poprzez wybranie przycisku menu w lewym górnym rogu aplikacji, wyświetli się pole zakładek gdzie widoczny jest przycisk „Helpdesk”. Umożliwia on bezpośredni kontakt telefoniczny lub e-mailowy
    w celu uzyskania niezbędnej pomocy. Numer telefonu oraz adres e-mail helpdesk umieszczony jest dodatkowo na tablicach informacyjnych przy stacjach ładowania.

Kontakt

Masz pytania?

Napisz do nas:
carsharing: ecar@tauron.pl
stacje ładowania: emap@tauron.pl

W razie potrzeby

Zadzwoń:
eCAR od TAURONA: 572 886 553
eMAP od TAURONA: 572 886 552