Car-sharing

Chcesz zmieniać samochód co parę miesięcy? Mamy na to sposób.
Z naszą usługą car-sharingu będziesz miał dostęp do czterech różnych marek samochodów. Wystarczy tylko zarejestrować się za pomocą aplikacji, zarezerwować pojazd i rozpocząć jazdę.
Jak to działa
Nasze auta
Mapa stacji ładowania
FAQ
Kontakt

Jak to działa

Aplikacja umożliwi rezerwację samochodu, jego otworzenie, rozpoczęcie i zakończenie jazdy za pomocą paru kliknięć. Dzięki aplikacji dokonasz także bezpiecznej płatności za przejazd. 
GooglePlay
AppStore
wypozycz na stronie

Funkcjonalności aplikacji obejmować będą:

Proste wyszukiwanie samochodów

Aplikacja umożliwi wyszukiwanie dostępnych samochodów znajdujących się w  pobliżu. Dostępna będzie również opcja nawigacji do samochodu, tak abyś wiedział, jak dotrzeć do wybranego pojazdu.

Wgląd w historię transakcji

W każdej chwili będziesz mógł przejrzeć historię odbytych przejazdów. Aplikacja będzie zachowywać takie dane jak miejsce rezerwacji pojazdu, czas przejazdu oraz opłaty.

Rejestracja i opłata online

Ładowanie pojazdów elektrycznych będzie możliwe po zarejestrowaniu  konta za pomocą aplikacji.



Nasze auta

Wybrany film
Wybrany film
Wybrany film
Wybrany film

Mapa stacji ładowania

mapa stacji ładowania Carsharing TAURON

Najczęściej zadawane pytania

    • W celu wynajmu pojazdu obowiązkowa jest jego wcześniejsza rezerwacja. Aby dokonać rezerwacji należy przede wszystkim zarejestrować się w dedykowanej aplikacji, następnie uruchomić ją na smartfonie albo na stronie www. Ostatnim etapem jest wyszukanie na mapie najbliższego pojazdu, kliknięcie w  jego ikonkę i dokonanie rezerwacji. Teraz wystarczy w ciągu 15 minut dotrzeć do zarezerwowanego pojazdu, a następnie użyć przycisku otwarcia pojazdu widocznego w aplikacji. Upewnij się, że stoisz maksymalnie 50 m od pojazdu. Brawo, właśnie wynająłeś eCar od TAURONA!
    • Tak, w celu skorzystania z eCar od TAURONA należy zarezerwować samochód. Pamiętaj, rezerwacja trwa maksymalnie 15 minut. Możesz to zrobić, stojąc tuż przed pojazdem.
    • Staramy się, aby pojazdy były w jak najlepszym stanie technicznym. Jeżeli samochód nie nadaje się do użytkowania lub zauważyłeś pewne uszkodzenia samochodu, odłóż kluczyki na miejsce, zamknij drzwi i kliknij „Anuluj wynajem”. Zostaniesz poproszony o podanie powodu – zgłoś wówczas zastrzeżenia co do stanu technicznego pojazdu. Nie zostaniesz obciążony żadnymi kosztami. W przypadku braku możliwości zgłoszenia usterki przez aplikację – prośba o kontakt z infolinią pod numerem telefonu: 572 886 552
    • Tak, tylko w przypadku e-Golf kluczyk znajduje się w schowku. Otwórz schowek i wyjmij kluczyk. Pamiętaj, aby kończąc wynajem odłożyć kluczyk w to samo miejsce. Metalowy brelok dołączony do kluczyka powinien być przypięty do magnetycznego gniazda w schowku. W przypadku reszty modeli samochodów kluczyki nie są wymagane.
    • Wszystkie pojazdy są wyposażone w automatyczną skrzynię biegów.
    • Nie ma takiej potrzeby. Pojazdy są na bieżąco ładowane przez przedstawicieli TAURON.
    • Nie ma wydzielonych miejsc parkingowych. Po zakończeniu wypożyczenia prosimy o zaparkowanie w dowolnym publicznie dostępnym miejscu parkingowym na terenie miasta Katowice. Wybór miejsca zależy od Ciebie – pamiętaj jednak, że zaparkowanie pojazdu w miejscu niedozwolonym lub na zamkniętym parkingu może się wiązać z poniesieniem przez Ciebie dodatkowych kosztów – np. mandat drogowy, opłatę parkingową, opłatę za holowanie pojazdu itp. Uważnie wybieraj więc miejsce zaparkowania pojazdu, tak aby unikać ewentualnych dodatkowych kosztów oraz, aby inni użytkownicy Wypożyczalni mogli swobodnie korzystać z pozostawionego przez Ciebie pojazdu.
    • Standardowa opłata za wynajem pojazdu wynosi 1 PLN/minuta. Zachęcamy do śledzenia promocji! Pamiętaj jednak, że minimalna pobierana przez aplikację opłata wynosi 0,50 zł. Cennik wynajmu jest dostępny również w aplikacji. Zachęcamy do zapoznania się z nim przed skorzystaniem z usługi.
    • W przypadku kiedy samochód się nie uruchamia, upewnij się, że zapoznałeś się z instrukcją znajdującą się w każdym z pojazdów. Jeżeli robisz wszystko zgodnie z procedurą uruchomienia, a samochód nadal nie reaguje  – prosimy wówczas o kontakt z pod numerem telefonu:  572 886 552
    • Zachęcamy do ściągnięcia aplikacji „eCar od TAURONA” na posiadany telefon komórkowy.
    • Zweryfikuj czy podawane przez Ciebie dane do logowania są poprawne. Możesz zresetować hasło do konta w aplikacji poprzez przejście do zakładki “Zaloguj”, a następnie “Nie pamiętam hasła”. 
    • Przed rozpoczęciem jazdy prosimy o zapoznanie się z instrukcja użytkowania samochodu. Jest w niej opisany „krok po kroku” sposób postępowania użytkowania samochodu od momentu wypożyczenia do zakończenia jazdy. Pamiętaj również o podstawowych czynnościach, takich jak: zapięcie pasów bezpieczeństwa oraz odpowiedniego ustawienia lusterek.
    • Proces otwarcia/zamknięcia pojazdu następuje za pomocą aplikacji mobilnej.
    • Nie ponosisz kosztów parkowania samochodu elektrycznego w płatnej strefie parkowania. Możesz korzystać z parkingów w strefie parkowania zarówno w trakcie postoju pojazdu, jak i wtedy gdy chcesz zakończyć wypożyczenie.
    • Nie ma potrzeby ładowania samochodów w ramach car-sharingu. W przypadku chęci załadowania samochodu prywatnego - zachęcamy do zapoznania się z mapą stacji ładowania.
    • Jeżeli w jakikolwiek sposób uszkodzisz pojazd, powinieneś niezwłocznie powiadomić nas o tym pod numerem telefonu: 572 886 552.
      Brak powiadomienia o uszkodzeniu może spowodować naliczenie dodatkowych opłat, zgodnych z regulaminem!
    • Kontrola policyjna w samochodzie z wynajmu nie różni się niczym w stosunku do kontroli policyjnej podczas jazdy własnym samochodem. Wszystkie wymagane prawem dokumenty są dostępne w samochodzie, a kierujący pojazdem jest zobowiązany do przestrzegania zasad obowiązującego prawa w aspekcie ruchu drogowego. W przypadku braku możliwości kontynuowania jazdy pojazdem po kontroli policyjnej prosimy o niezwłoczną informację na infolinii pod numerem telefonu: 572 886  552
    • Jeżeli chcesz przewieźć swojego pupila, musisz to zrobić w specjalnie przystosowanym pojemniku (którego nie zapewniamy) – takim, by zwierzę nie zabrudziło ani nie zniszczyło pojazdu. Dzięki temu wszyscy użytkownicy będą mogli w pełnym komforcie korzystać z naszych samochodów, a Ty unikniesz dodatkowych kosztów.
    • Z uwagi na specyfikę carsharing nie jesteśmy w stanie na bieżąco weryfikować, czy klienci zostawili w nich swoje prywatne przedmioty. Skontaktuj się z naszą infolinią, która przekaże informację naszym serwisantom. Jeśli znajdziemy w pojeździe poszukiwany przez Ciebie przedmiot skontaktujemy się z Tobą.
    • Wszystkie samochody są wyposażone w całoroczne opony.
    • Staramy się, aby wszystkie samochody były w stanie technicznym, umożliwiającym rozpoczęcie jazdy. W przypadku drobnych uszkodzeń (np. rysy) prosimy o zrobienie zdjęć, przesłanie ich do aplikacji, tak, aby nie zostać obciążonym ewentualnymi kosztami pokrycia szkody. W przypadku poważniejszych uszkodzeń (np. wgniecenia) prosimy o niezwłoczny kontakt pod numerem telefonu: 572 886 552
    • Tylko niektóre modele samochodów posiadają czujniki cofania, są to: Nissan Leaf, VW e-Golf oraz BMW i3.
    • Rozumiemy, że planujesz dłuższą podróż. Cieszymy się, aczkolwiek upewnij się, że po jeździe pozostawisz samochód w wyznaczonej strefie.
    • Możesz zrobić postój poza strefą – pamiętaj tylko, aby zakończyć najem pojazdu w wyznaczonej strefie.
    • Dziękujemy za zainteresowanie naszą usługą. Aby zarejestrować się należy w pierwszym kroku wypełnić formularz rejestracyjny dostępny na stronie www lub rejestrując się w aplikacji na telefon komórkowy.  Następnie wypełnić formularz rejestracyjny podając wszystkie wymagane formularzem dane. Ostatnim krokiem jest zalogowanie się, wybór samochodu i cieszenie się z jazdy samochodem.
    • Niezbędnym dokumentem jest prawo jazdy, które należy zeskanować lub sfotografować.

    • Po nowelizacji przepisów o ruchu drogowym nie ma konieczności posiadania dowodu rejestracyjnego przy sobie w trakcie jazdy pojazdem. W związku z tym – dowód rejestracyjny nie znajduje się w samochodzie.

Kontakt

Masz pytania?

Napisz do nas:
carsharing: ecar@tauron.pl
stacje ładowania: emap@tauron.pl

W razie awarii bądź stłuczki

Zadzwoń:

572 886 552