Zmiana miejsca zainstalowania licznika

Jeśli chcesz przenieść swój licznik w inne miejsce, poinformuj nas o tym zanim rozpoczniesz prace.

Sposób postępowania

Określ zakres prac

1. Określ zakres prac

Wskaż nową lokalizację

2. Wskaż nową lokalizację

Poinformuj o tym

3. Poinformuj nas o tym

Sprawy dotyczące liczników energii realizuje Operator Systemu Dystrybucyjnego, który jest ich właścicielem.

Planujesz prace w instalacji wewnętrznej w swoim domu?

  • Od TAURON Dystrybucja dostaniesz tzw. zalecenia techniczne. Z tych zaleceń dowiesz się, w jaki sposób musisz wykonać prace, aby były zgodne z obowiązującymi przepisami prawa i normami.

    Zanim rozpoczniesz prace, musimy rozplombować licznik.

    Wypełnij wniosek i otrzymaj zgodę na rozplombowanie licznika 

    Druk WR

    Wypełniony wniosek prześlij do nas na adres wskazany we wniosku lub skanem na wskazany we wniosku adres e-mail.
    Więcej informacji uzyskasz na infolinii: 32 606 0 606  

    Nasze infolinie czynne są od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 20.00
    (koszt połączenia zgodnie z cennikiem operatora) 


  • Jeśli otrzymałeś zalecenia techniczne i zgodę na rozplombowanie licznika, możesz zacząć prace.

    Ich termin zakończenia jest określony w zgodzie na rozplombowanie licznika.

  • Kiedy zakończysz prace, wypełnij oświadczenie o stanie technicznym instalacji elektrycznej 

    Oświadczenie o stanie technicznym instalacji elektrycznej (OST)

    termin, jaki masz na jego wysłanie jest określony w zgodzie na rozplombowanie.


    Zlecenia wykonania usług na dodatkowy wniosek odbiorcy – to zlecenie przeniesienia licznika w przygotowane miejsce.

    adres e-mail: info@tauron-dystrybucja.pl
    adres korespondencyjny:
    TAURON Obsługa Klienta sp. z o.o. 
    ul. Lwowska 23, 40-389 Katowice 

  • TAURON Dystrybucja zadzwoni do Ciebie i umówi na wizytę montera, który sprawdzi czy prace są poprawnie wykonane oraz przeniesie i zaplombuje licznik.

    Opłatę, za wykonanie prac, które zostały określone w zaleceniach technicznych, naliczone będą zgodnie z Taryfą TAURON Dystrybucja S.A.

    Opłaty nie pobierzemy w przypadku wyniesienia licznika z mieszkania w miejsce ogólnodostępne.

  • To koniec całego procesu.

    Czy informacje były pomocne?
    Jeśli masz uwagi dotyczące procesu, możesz podzielić się nimi przez poniższy formularz.
    Masz pytania? Przejdź do kontaktu

Informację stworzyliśmy na podstawie treści, które są zamieszczone na stronie Operatora Systemu Dystrybucyjnego TAURON Dystrybucja S.A. 
Więcej informacji znajdziesz na www.tauron-dystrybucja.pl