Przepisz licznik prądu przez internet

Wprowadzasz się do nowego mieszkania albo domu, w którym jest już założony licznik prądu? Jeśli chcesz otrzymywać rachunki za prąd na swoje nazwisko, podpisz z nami umowę. Teraz możesz to zrobić wygodnie przez internet.

Wystarczy, że Ty – jako nowy właściciel mieszkania – oraz Twój poprzednik wypełnicie protokół zdawczo-odbiorczy online, a my przepiszemy licznik na Ciebie.

Nie musisz niczego drukować, ręcznie wypełniać ani skanować.

Dlaczego przez internet jest lepiej

Wypełniasz kiedy chcesz

Protokół wypełniasz kiedy masz czas, wygodnie z domu.

Bez drukowania

Niczego nie musisz drukować, ręcznie podpisywać ani skanować.

Nie stoisz w kolejkach

Nie musisz niczego do nas zanosić, ani nam odsyłać.

Jak wygląda cały proces przepisania licznika

Przeczytaj, co mówią nasi klienci

Zrób to online


Od 4 miesięcy trudziłem się w przepisaniu licznika. A to poprzedni właściciel nie miał czasu, a to ja nie miałem. Gdy dowiedzieliśmy się, że jest możliwość zrobienia tego online – zrobiłem to, można powiedzieć, od ręki.
Mogłem złożyć protokół w dowolnym czasie i nie musiałem wykorzystywać mojego urlopu do załatwienia sprawy.
Nie musiałam wozić 82 - letniego taty do punktu obsługi klienta.
Bardzo przydatne rozwiązanie, ponieważ musiałabym jechać 50 km, by załatwić tę sprawę. Oceniam na 10. Super!

Przepisz licznik

Kliknij i przejdź do serwisu Mój TAURON, gdzie w łatwy sposób przepiszesz licznik prądu.

Przepisz licznik

Tutaj szukaj odpowiedzi na swoje pytania

  • Protokół zdawczo-odbiorczy sporządza się podczas przekazania pewnych dóbr. Jeżeli sprzedałeś mieszkanie, a na Twoje miejsce wprowadza się nowy właściciel, musisz przekazać jemu licznik prądu. W przeciwnym razie, nowy właściciel będzie korzystał z prądu na Twój koszt.
    Protokół zdawczo-odbiorczy w przypadku prądu ma przede wszystkim sprawdzić, jaki jest stan licznika na moment zakończenia poboru energii.

    Podany stan licznika ma bezpośredni wpływ na rozliczenie końcowe (na wysokość nadpłaty lub niedopłaty). Rozliczenie końcowe wystawimy osobie zdającej licznik, dzięki temu jej następca może podpisać z nami swoją umowę z "czystym” kontem rozliczeniowym.
    Protokół nie służy wyłącznie do rozliczenia się osoby zdającej, ale także jest "cesją licznika" na nowego właściciela. W protokole znajdują się też parametry nowej umowy i poprzez złożenie protokołu, nowy odbiorca zawiera z nami umowę na prąd.

  • Podstawą protokołu są dane osobowe i teleadresowe obu stron - zdającej i odbierającej licznik. Musimy jednoznacznie zidentyfikować te osoby. 

    Oprócz tych danych, protokół zawiera dane lokalizacyjne licznika oraz jego podstawowe parametry (takie jak numer fabryczny czy strefowość).

    Najważniejsze w protokole jest podanie rzeczywistego stanu licznika (na dzień przekazania lokalu). W protokole podaje się także informacje, na jakie konto mamy dokonać zwrotu ewentualnej nadpłaty lub wskazuje się jakiemu płatnikowi mamy przypisać to rozliczenie.

    Szanujemy Twój czas, dlatego zachęcamy do składania protokołu przez internet. Możesz to zrobić w serwisie Mój TAURON. Tam nie będziesz musiał podawać nam części danych, ponieważ system sam Ci je podpowie.
  • Osoba, która jest właścicielem licznika i ma podpisaną z nami umowę na prąd (czyli strona zdająca licznik) powinna: 

    Zalogować się na swoje konto w serwisie obsługowym Mój TAURON i tam kliknąć w przycisk "Przepisz licznik".
    Wypełnić formularz przepisania licznika (dla części zdającej).
    Przesłać osobie, która przejmuje licznik (stronie odbierającej), specjalnie wygenerowany link, który zobaczy po wypełnieniu swojej części formularza.

  • Osoba, która odbiera licznik i chce z nami podpisać umowę na prąd (czyli strona odbierająca) powinna: 

    Wejść na przesłany przez zdającego link. 
    Wypełnić swoją część protokołu zdawczo-odbiorczego (podać adres, pod którym znajduje się licznik, który chce przejąć).
    Wybrać dla siebie ofertę oraz wpisać swoje dane do nowej umowy.
    My rozliczymy się z poprzednim właścicielem licznika i wyślemy umowę do nowego właściciela.

  • Tak, żebyśmy mogli przepisać licznik na nowego właściciela, protokół zdawczo-odbiorczy musi wypełnić zarówno osoba zdająca licznik, jak i nowy właściciel – osoba, która chce przejąć licznik.

    Kiedy osoba zdająca licznik wypełni poprawnie swoją część protokołu – jest to dla nas sygnał do rozwiązania z nią umowy i rozliczenia końcowego za zużytą energię.
    Osoba, która chce przejąć licznik prądu, wypełnia swoją część protokołu, a my – wysyłamy do niej nową umowę na prąd.

    Jeżeli przejmujący licznik nie wypełni swojej części protokołu do 14 dni od momentu, kiedy zrobił to zdający, automatycznie anulujemy proces przepisania licznika.
  • Przepisanie licznika na nowego właściciela chroni obie strony. Jeżeli sprzedajesz mieszkanie, zadbaj o to, aby nowy właściciel nie korzystał z prądu na Twój koszt.

    Jeżeli nie przepiszesz na niego licznika, rachunki za prąd będziemy wystawiali nadal na Ciebie.
  • Przepisanie licznika dzielimy na dwie części. 

    Część dla zdającego licznik – czyli osoby, która do tej pory miała podpisaną z nami umowę (a teraz sprzedała mieszkanie). 

    Tą część wypełnia w serwisie obsługowym Mój TAURON, logując się na swoje konto. Na koniec otrzymuje specjalnie wygenerowany link, który musi przekazać do osoby, która przejmuje licznik (np. kupiła mieszkanie). 

    Od momentu kiedy zdający złoży swoją część, strona odbierająca licznik ma 14 dni na dokończenie procesu. Po tym terminie automatycznie anulujemy protokół.

    Część dla odbierającego licznik – czyli osoby, która chce z nami podpisać umowę (np. kupiła mieszkanie). 

    Odpowiedni formularz otrzymuje bezpośrednio od zdającego licznik (jest to bezpieczny adres strony internetowej). W formularzu potwierdza adres licznika oraz wybiera odpowiednią dla siebie ofertę na prąd.

    Od momentu kiedy odbierający wyśle do nas formularz, w terminie do 14 dni otrzyma od nas umowę. Rozliczymy się także z osobą zdająca licznik (jeśli na jego koncie była nadpłata lub niedopłata za prąd).

    W międzyczasie nasz monter sprawdzi licznik. Na podany w protokole numer zadzwonimy do odbierającego, aby uzgodnić termin wizyty.

  • 14 dni – tyle czasu ma odbierający na złożenie swojej części protokołu. Czas ten liczymy od momentu, kiedy zdający wyśle do nas swoją część protokołu.

    Jeżeli odbierający nie zrobi tego w tym czasie, anulujemy proces przepisania licznika.

  • Kiedy zdający i odbierający wypełnią protokół zdawczo-odbiorczy, my rozliczymy się z osobą, która zdawała licznik (wystawimy mu rozliczenie końcowe), a do nowego właściciela licznika wyślemy pocztą umowę. Umowę dostanie do 14 dni i nie musi do nas jej już odsyłać.
  • Nie, nie będziesz miał przerwy w dostępie do prądu. Taka zmiana odbywa się bez konieczności wyłączenia prądu.
  • Tak, jest to całkowicie bezpieczna metoda przepisania licznika. Serwis Mój TAURON, do którego zalogujesz się, aby zdać licznik, jest zabezpieczony hasłem oraz szyfrowaną stroną potwierdzoną certyfikatem.
    Sam przesyłasz formularz dalej, do osoby, która od Ciebie przejmuje licznik.
    Złożenie przez Ciebie i drugą stronę protokołu zdawczo-odbiorczego online jest wiążące i na tej podstawie możemy zakończyć Twoją umowę i zawrzeć umowę z nowym właścicielem. 
  • Jeżeli przejmujesz mieszkanie po osobie zmarłej lub takiej, z którą nie masz kontaktu, to niestety nie możesz przepisać licznika poprzez formularz online.

    W takim wypadku musisz pobrać i wypełnić druk, a następnie dostarczyć go do nas, razem z wymaganymi załącznikami (akt zgonu lub oświadczenie o braku kontaktu z poprzednim właścicielem).