Wszystkie pytania

Masz pytania? Tu zebraliśmy wszystkie sprawy, o które najczęściej pytają nas Klienci - skorzystaj z wyszukiwarki lub szukaj według kategorii.
  • Każde mieszkanie lub dom ma przypisane konto bankowe. Wpłacasz na nie należności za prąd oraz usługi dystrybucyjne. Numer znajdziesz na każdej fakturze za prąd. Możesz go również sprawdzić na swoim koncie eBOK. W tytule przelewu podaj swój numer ewidencyjny. Znajdziesz go na rachunku za prąd.
  • Jeśli opłacasz rachunki za prąd zwróć uwagę, czy podajesz odpowiedni numer konta bankowego. Mieszkanie, dom czy garaż mają przypisane odrębne numery kont. Przykładowo: jeśli się pomylisz i zapłacisz przy użyciu konta przypisanego do garażu za prąd zużyty w domu, Twoja wpłata wpłynie na konto garażu. Podobnie, jeśli zsumujesz kilka rachunków i wpłacisz je na jedno konto, na tym koncie pojawi się nadpłata, a na pozostałych będzie zadłużenie.
  • Jeżeli opłaciłeś nieodpowiedni blankiet (np. zamiast marcowego rachunku uregulowałeś listopadowy), możesz poprosić o przeksięgowanie wpłaty na odpowiedni miesiąc. Dzięki temu na Twoim koncie nie będzie zadłużenia. W takiej sytuacji, skontaktuj się z nami.
  • Otrzymujesz rachunki za prąd w formie papierowej? Zawieruszyła Ci się przesyłka i nie możesz odszukać blankietów wpłat? Jeśli chcesz uniknąć w przyszłości takiej sytuacji, skorzystaj z eBOKa i przejdź na e-fakturę. Wszystkie faktury znajdziesz w systemie eBOK i będziesz miał do nich dostęp 24h/7. W eBOK znajdziesz również blankiety wpłat do wydruku. Przejdź do zakładki Faktury i wpłaty, na liście ostatnich faktur, w pozycji faktura do zapłaty, rozwiń przycisk zapłać i kliknij w wydrukuj przekaz pocztowy.
  • Tak, jest taka możliwość. Aby skorzystać z tego rozwiązania należy wypełnić i dostarczyć uzupełniony wniosek. Przejdź do strony Formularze i wnioski. 
  • Tak, możesz zmienić termin płatności. Aby to zrobić zamów ofertę z rozliczeniem rocznym i wybierz termin płatności: do 5, 10, 15 lub 20 dnia miesiąca. Dzięki temu zyskasz dodatkowo gwarancję ceny i uchronisz się przed podwyżkami cen prądu.
    Usługa ta,  jest dostępna dla Klientów Tauron Sprzedaż GZE z Górnego Śląska.
  • Zauważyłeś dziwne kable w pobliżu instalacji elektrycznej? Podejrzewasz, że ktoś kradnie prąd? Taka instalacja może być niebezpieczna. Zadbaj o własne bezpieczeństwo i skontaktuj się z nami: 32 303 5 305
  • E-faktura jest to faktura w formie elektronicznej. Zawiera ona takie same dane, jak faktura papierowa. Do e-faktury masz dostęp w eBOK - Elektronicznym Biurze Obsługi Klientów. Usługę będziemy realizować na Twój wniosek lub jeśli jest zawarta w wybranej przez Ciebie ofercie. E-faktura jest bezpłatna. E-faktura jest dokumentem, który prawnie obowiązuje. Stworzyliśmy go w oparciu o Rozporządzenie Ministra Finansów i jest akceptowany przez Urząd Skarbowy tak samo, jak jej papierowy odpowiednik.
  • Nie ma różnicy między tymi fakturami. E-faktura jest takim samym dowodem sprzedaży, jak faktura papierowa. Podstawą prawną funkcjonowania faktury elektronicznej jest Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2012 roku, w sprawie wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej, a także przechowywania oraz udostępniania ich organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej. (Dz.U z 2005 2012 r., poz 1528).
  • Każdy klient TAURONA, który ma zawartą umowę na prąd. Niezależnie od oferty, z jakiej korzysta.
  • Z e-fakturą:

    Wygodnie: nie musisz drukować i przechowywać przybywających dokumentów. E-faktury możesz przechowywać w wybranym przez Ciebie miejscu - w eBOK, na komputerze, pendrive.

    Bezpiecznie: e-faktura trafia na Twoje konto w eBOK. Informacje o jej wystawieniu, kwocie i terminie zapłaty wyślemy Ci mailowo.

    Oszczędnie: nie musisz czekać, aż rachunek za prąd dotrze do Ciebie pocztą. E-faktura trafia bezpośrednio na Twoje konto w eBOK. Dzięki temu będziesz mógł łatwiej kontrolować swoje wydatki.

    Ekologicznie: e-faktura to oszczędność dla środowiska naturalnego. Rezygnujesz z papieru i oszczędzasz energię, która jest potrzebna do jej produkcji.
  • Tak, e-faktura jest bezpiecznym rozwiązaniem. Trafia na Twoje konto w eBOK, do którego tylko Ty masz dostęp i zarządzasz otrzymywanymi fakturami.
  • E-faktura jest dostępna na Twoim koncie w eBOK w postaci pliku PDF. Aby korzystać z e-faktury powinieneś mieć zainstalowany na Twoim komputerze program Adobe Acrobat Reader - jest on bezpłatny i służy do podglądu dokumentów z rozszerzeniem .pdf.

    Pobierz program Adobe Reader
  • Nie. Jeżeli zgodzisz się na otrzymywanie e-Faktury, nie będziemy wysyłać Ci faktur w formie papierowej.
  • Wyślemy Ci mailowo informację o kwocie, terminie zapłaty i jej wystawieniu w eBOK.
  • E-faktura posiada takie same informacje jak ta w wersji papierowej, łącznie z blankietami wpłaty. Możesz płacić w wygodny dla Ciebie sposób, po wydrukowaniu dokumentu również na poczcie. Polecamy e-płatność. Jest to najwygodniejszy sposób opłacania e-faktur.
  • Nie, e-faktury nie załączamy do maila o jej wystawieniu. Jeśli chcesz zobaczyć e-fakturę, zaloguj się do swojego konta w eBOK.

    Załóż konto w eBOK
    1. Zaloguj się do eBOKa
    2. Wybierz e-fakturę
    3. Kliknij "Zapłać"
    4. Zaloguj się do swojego systemu bankowości i autoryzuj przelew
    5. Po transakcji na Twój e-mail dostaniesz potwierdzenie płatności
  • Uruchomienie usługi jest bezpłatne.
  • Za pomocą eBOK

    Przez Infolinię:

    Dla klientów z Górnego Śląska: 32 303 0 606
    Dla klentów spoza Górnego Śląska: 32 606 0 606

    Za pomocą formularza online
  • Zostaniesz o tym powiadomiony na stronie zaraz po przesłaniu odczytu, a także dostaniesz od nas wiadomość e-mail z potwierdzeniem złożenia odczytu.
  • Jeśli nie otrzymasz go w ciągu 24 godzin - poinformuj nas o tym za pomocą formularza kontaktowego lub zadzwoń pod numer 32 606 0 606 (pn.-pt., 7:00 - 18:00, koszt połączenia zgodnie z cennikiem Twojego operatora).
  • Otrzymasz informację, że w danym okresie rozliczeniowym odczyt został już podany i nie wpłynie to na wysokość wystawionego rachunku.
  • Aby zapewnić pewną dostawę prądu, stale modernizujemy sieć energetyczną i urządzenia. Podczas takich prac, musimy czasami wyłączyć prąd. To tzw. planowane wyłączenia, informujemy o nich z minimum 5-dniowym wyprzedzeniem.

    Takie informacje znajdziesz:
    • na naszej stronie internetowej
    • na ogłoszeniach rozwieszonych w Twojej okolicy
    • w mediach (prasa, radio)
  • Awaria sieci energetycznej jest najczęściej spowodowana działaniem niekorzystnych warunków pogodowych (burza, silne wiatry, intensywne opady śniegu i szadź), jak i działaniem człowieka (kradzież przewodów z sieci, prace budowlane). Może również zdarzyć się awaria instalacji domowej, czyli tzw. „wybite korki”.
  • To banalnie proste. Przygotuj ostatnią fakturę za energię elektryczną lub gaz oraz numer PESEL (NIP w przypadku działalności gospodarczej) i wejdź na stronę rejestracji. Wypełnij formularz rejestracji, a następnie aktywuj konto klikając w link, który otrzymasz na swój adres e-mail. Gotowe! Teraz już możesz zalogować się do eBOK korzystając z loginu i hasła podanych w procesie rejestracji.
  • Wejdź na stronę główną tauron.pl. W polu „Logowanie do eBOK” wpisz swój adres e-mail i hasło, które podałeś w procesie rejestracji i kliknij przycisk „Zaloguj”.
    1. Zaloguj się do serwisu TAURON eLicznik, przejdź do edycji profilu i wybierz zakładkę "Moje serwisy"
    2. Następnie wybierz opcję "Połącz z eBOK"
    3. Zaakceptuj wymagane zgody i oświadczenia i jeśli trzeba, uzupełnij dane niezbędne do prawidłowego korzystania z serwisu.
  • Jeśli zapomniałeś hasła, przejdź do strony Przypomnienia hasła.

    Następnie:

    Wpisz adres e-mail, który podałeś podczas rejestracji. Przepisz kod z obrazka zamieszczonego na stronie. Na Twój adres mail wyślemy link. Kliknij w niego i ustal nowe hasło na stronie. Teraz możesz się zalogować, używając nowego hasła.
  • Zaloguj się do eBOK i przejdź do sekcji Umowa i Dane. Tam znajdziesz link Zmień hasło do logowania.

    W następnym kroku zostaniesz poproszony o podanie nowego hasła i jego powtórzenie. Nowe hasło musi mieć minimum 8 znaków oraz zawierać małą i wielką literę oraz cyfrę lub znak specjalny. Zatwierdź zmiany przyciskiem "Zmień".

  • Twoim loginem jest adres email podany podczas rejestracji. Jeżeli nie możesz go odnaleźć, skontaktuj się z nami.
  • Skontaktuj się z nami, podaj swoje dane i poproś o sprawdzenie przyczyny odmowy rejestracji.
  • Po piątej nieudanej próbie, aby zabezpieczyć Twoje dane, zablokujemy dostęp do systemu. Na górze strony zostanie wyświetlony komunikat „Dostęp do serwisu został zablokowany przez administratora”. Aby odblokować dostęp skontaktuj się z nami.
  • Obejrzyj krótki wideoporadnik pokazujący, jak w prosty sposób dokonywać wpłat w eBOK.

  • To bardzo proste. W pierwszym kroku, przejdź do zakładki "Umowa i dane".

    W kolejnym kroku wpisz adres e-mail, na który chcesz otrzymywać powiadomienie o wystawieniu e-faktury. Zaznacz wymagane zgody i wyślij formularz. To wszystko!
  • Podawanie odczytu licznika w eBOK jest bardzo proste. Zobacz jak to zrobić:

  • Obejrzyj wideoporadnik i dowiedz się jak sprawdzać zużycie energii w eBOK.

  • Na swoim koncie eBOK przejdź na stronę Płatności. Przy każdej fakturze jest przycisk Zapłać. Kliknij go przy fakturze, którą chcesz sprawdzić. Przekierujemy Cię do strony z numerami kont do wpłat. Jeśli chcesz zobaczyć aktualne saldo, kliknij w link Sprawdź saldo.
  • Możesz mieć pewność, że Twoje dane są w pełni chronione. Połączenie z eBOK odbywa się w sesji zaszyfrowanej bezpiecznym 256-bitowym kodem, co zabezpiecza przed nieautoryzowanym dostępem do danych użytkowników eBOK.
  • Każde mieszkanie lub dom ma przypisane konto bankowe. Wpłacasz na nie należności za prąd oraz usługi dystrybucyjne. Numer znajdziesz na każdej fakturze za prąd. Możesz go również sprawdzić na swoim koncie eBOK. W tytule przelewu podaj swój numer ewidencyjny. Znajdziesz go na rachunku za prąd.
  • Jeśli opłacasz rachunki za prąd zwróć uwagę, czy podajesz odpowiedni numer konta bankowego. Mieszkanie, dom czy garaż mają przypisane odrębne numery kont. Przykładowo: jeśli się pomylisz i zapłacisz przy użyciu konta przypisanego do garażu za prąd zużyty w domu, Twoja wpłata wpłynie na konto garażu. Podobnie , jeśli zsumujesz kilka rachunków i wpłacisz je na jedno konto, Wtedy na tym koncie pojawi się nadpłata, a na pozostałych będzie zadłużenie.

    Sprawdź, co zrobić gdy masz nadpłatę lub niedopłatę.
  • Jeżeli opłaciłeś nieodpowiedni blankiet (np. zamiast marcowego rachunku uregulowałeś listopadowy), możesz poprosić o przeksięgowanie wpłaty na odpowiedni miesiąc. Dzięki temu na Twoim koncie nie będzie zadłużenia. W takiej sytuacji skontaktuj się z nami.
  • Otrzymujesz rachunki za prąd w formie papierowej? Zawieruszyła Ci się przesyłka i nie możesz odszukać blankietów wpłat? Jeśli chcesz uniknąć w przyszłości takiej sytuacji, skorzystaj z eBOKa i przejdź na e-fakturę. Wszystkie faktury znajdziesz w systemie eBOK i będziesz miał do nich dostęp 24h/7. Pamiętaj, że dane niezbędne do wykonania płatności znajdziesz także na każdej fakturze. Informacji na temat płatności udzielą Ci także nasi konsultanci z Telefonicznej Obsługi Klienta.
  •  
    Nie, obecnie nie ma takiej możliwości.
  • W zależności od tego, ile gazu zużywasz, możesz rozliczać się na kilka sposobów:
    • Raz na rok
    • Raz na pół roku
    • Raz na dwa miesiące

    Teraz Twoje faktury za gaz są wystawiane przez TAURONA. Opłaty za sprzedaż i dystrybucję gazu znajdziesz na jednej fakturze.

    Sposoby płatności za gaz:

    Gotówka
    Aby zapłacić, wykorzystaj blankiety wpłat, które dołączyliśmy do każdej faktury. Wykorzystaj ten blankiet, który dotyczy okresu, za który opłacasz rachunek. Zwróć uwagę na termin płatności.

    Przelew
    Dokonaj wpłaty na numer konta bankowego, który wskazaliśmy na fakturze. W tytule przelewu, podaj swój numer ewidencyjny.

    Saldo za gaz i płatności można też zweryfikować w eBOK .
  • Jeśli w Twoim domu lub mieszkaniu jest instalacja gazowa, ale nie ma licznika gazu, skontaktuj się z PGNIG. Po zabudowie licznika, jeśli chcesz skorzystać z naszej oferty na gaz, skontaktuj się z nami.
  • Sprawdź, czy dotychczasowa umowa na sprzedaż gazu jest na Twoje imię i nazwisko. Jest to warunek konieczny, aby kupić od nas gaz.

    Przygotuj:
    • Fakturę za gaz od dotychczasowego sprzedawcy. Są na niej informacje, które będą potrzebne, przy podpisywaniu umowy z TAURONEM
    • Dowód osobisty
  • Nie. Zmiana sprzedawcy gazu na TAURON będzie automatyczna, bez przerw w dostawie. Niepotrzebna będzie zmiana licznika oraz instalacji.
  • Nie musisz mieć umowy na prąd w TAURONIE, aby korzystać z oferty na gaz. 
  • Zmiana sprzedawcy trwa około 40 dni od momentu:
    • podpisania przez Ciebie dokumentów w Punkcie Obsługi Klienta lub
    • otrzymania dokumentów - w przypadku podpisania ich przy kurierze.
  • Tak. Zmiana sprzedawcy gazu nie wiąże się z żadnymi kosztami.
  • Tak. Na podstawie pełnomocnictwa, przeprowadzimy zmianę sprzedawcy gazu w Twoim imieniu. Pełnomocnictwo podpiszesz razem z umową. O zmianie poinformujemy Cię listownie.
  • Informację o aktualnej grupie taryfowej znajdziesz na umowie z dotychczasowym sprzedawcą gazu lub na ostatniej fakturze za gaz.
  • Po zmianie sprzedawcy, wystawcą faktury będzie TAURON. Tak jak do tej pory, będziesz dostawał jedną, kompleksową fakturę. Będzie ona obejmować sprzedaż i dystrybucję gazu.
  • Płatności za gaz i prąd rozliczamy osobno i mają inne terminy płatności. Będziesz dostawał dwie faktury.
  • Zadzwoń na numer Centrum Alarmowego (22) 890 29 29.

    Centrum Alarmowe czynne jest 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, również w dni ustawowo wolne od pracy. Koszt połączenia jak za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z taryfą operatora. Wszystkie sprawy związane z awariami sieci, w tym licznika gazu, załatwia właściciel sieci czyli Polska Spółka Gazownictwa.

    Zestaw telefonów ratunkowych:
    • Pogotowie ratunkowe - 999
    • Straż pożarna - 998
    • Policja - 997
    • Telefon alarmowy w sieciach komórkowych - 112
    • Pogotowie gazowe - 992
    • Za bezpieczeństwo i obsługę instalacji gazowej odpowiada Polska Spółka Gazownictwa.
    • W przypadku awarii lub jej podejrzenia, zadzwoń na numer 992. Pogotowie Gazowe jest dostępne pod tym numerem całą dobę, 7 dni w tygodniu.