Zlokalizowaliśmy Cię tutaj:

Wznowienie dostarczania energii elektrycznej

Odłączenie energii elektrycznej przysparza sporo zmartwień. Sprawdź co zrobić, gdy ta sytuacja przydarzy się Tobie, tak by jak najszybciej wznowić dostarczenie energii.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    

Warto wiedzieć

Wpłata po terminie

Chcąc ustrzec się przed odłączeniem energii elektrycznej, wpłacając po terminie poinformuj nas o tym w dogodny dla Ciebie sposób :

Rozłożenie długu na raty

W przypadku kłopotów w terminowym opłaceniem rachunku można niezwłocznie po otrzymaniu faktury skontaktować się z przedsiębiorstwem energetycznym w celu rozłożenia należności na raty. Standardowo Klient raz w roku po wpłaceniu 50% należności otrzymuje zgodę na spłatę pozostałej kwoty w dwóch ratach.

Koszt podłączenia

Opłata za wznowienie dostarczania energii elektrycznej, po wstrzymaniu jej dostaw z przyczyn o których mowa w art. 6b ust. 1, 2 i 4 ustawy, z zastrzeżeniem art. 6c  ustawy, pobiera się opłatę w wysokości 83,56 zł netto
(102,78 zł brutto).

Krok 1

Dokonaj płatności.
Ureguluj zaległe i bieżące należności

im szybciej dokonasz płatności, tym szybciej będziemy mogli zająć się Twoją sprawą

Krok 2

Poinformuj Nas o tym. Drogą mailową bądź osobiście

e-mail

tok.indywidualni@tauron.pl
tok.komercyjni@tauron.pl 
Wyślij potwierdzenie przelewu i oczekuj na maila zwrotnego  z potwierdzeniem przyjęcia, z adresu - noreply@tauron.pl

POK

Zabierz ze sobą dowód wpłaty.
Adresy i godziny urzędowania POKów znajdziesz tutaj



infolinia

32 606 0 606 
Chcąc upewnić się w kwestii podłączenia, zapraszamy na naszą infolinię pamiętając, że potrzebny będzie nr płatnika i nr PESEL/NIP.

Krok 3

Oczekuj na ponowne podłączenie

Zgodnie z Art.6b - Przedsiębiorstwo energetyczne, o którym mowa w ust. 1, jest obowiązane niezwłocznie wznowić dostarczanie paliw gazowych, energii elektrycznej lub ciepła wstrzymanego z powodów, o których mowa w ust. 1, 2 i 4, jeżeli ustaną przyczyny uzasadniające wstrzymanie ich dostarczania.
 

Wstrzymanie dostawy energii elektrycznej może nastąpić za nieterminowe regulowanie należności wynikające z umowy Dystrybucyjnej lub umowy Sprzedażowej.

  • W przypadku wstrzymania dostawy energii elektrycznej za należności wynikające z umowy Dystrybucyjnej procedura jest taka sama jak przy umowie Kompleksowej.
  • W przypadku wstrzymania dostawy energii elektrycznej za należności wynikające z umowy Sprzedażowej Klient kontaktuje się ze Sprzedawcą, który daje dyspozycję na wznowienie dostawy energii elektrycznej.
 

Wybierz najlepszą dla Ciebie formę płatności

ePłatność

To szybka i wygodna forma płatności, która dostępna jest dla użytkowników eBOKa w wybranej ofercie. Zaloguj sie do eBOK.

gotówka lub przelew

To tradycyjne i bezpieczne rozwiązanie. Ważne jednak by sprawdzić nr konta bankowego i zwrócić uwagę na datę, tak by opłacać rachunek za konkretny okres rozliczeniowy.

polecenie zapłaty

Dla osób ceniących sobie czas i wygodę, stworzyliśmy możliwość wykonywania płatności w formie polecenia zapłaty. Czytaj więcej.

Prawo energetyczne - powody wstrzymania

Art. 6b Wstrzymanie dostarczania paliw gazowych lub energii

1. Przedsiębiorstwo energetyczne wykonujące działalność gospodarczą w zakresie przesyłania lub dystrybucji paliw gazowych lub energii może wstrzymać, z zastrzeżeniem art. 6c, dostarczanie paliw gazowych lub energii, jeżeli:

  • w wyniku przeprowadzonej kontroli stwierdzono, że nastąpiło nielegalne pobieranie paliw lub energii,

  • odbiorca zwleka z zapłatą za świadczone usługi, co najmniej przez okres 30 dni po upływie terminu płatności.

2. Przedsiębiorstwo energetyczne wykonujące działalność gospodarczą w zakresie przesyłania lub dystrybucji paliw gazowych lub energii, na żądanie sprzedawcy paliw gazowych lub energii wstrzymuje, z zastrzeżeniem art. 6c, dostarczanie paliw gazowych lub energii, jeżeli odbiorca zwleka z zapłatą za świadczone usługi lub za pobrane paliwo gazowe lub energię, co najmniej przez okres 30 dni po upływie terminu płatności.

3. Przedsiębiorstwo energetyczne, któremu odbiorca zwleka z zapłatą za świadczone usługi lub za pobrane paliwo gazowe lub energię, powiadamia na piśmie odbiorcę paliw gazowych, energii elektrycznej lub ciepła w gospodarstwie domowym o zamiarze wstrzymania dostarczania paliw gazowych, energii elektrycznej lub ciepła, jeżeli odbiorca ten nie ureguluje zaległych i bieżących należności w okresie 14 dni od dnia otrzymania tego powiadomienia.

4. Przedsiębiorstwo energetyczne, o którym mowa w ust. 1, wstrzymuje dostarczanie paliw gazowych, energii elektrycznej lub ciepła, jeżeli w wyniku przeprowadzonej kontroli stwierdzono, że instalacja znajdująca się u odbiorcy stwarza bezpośrednie zagrożenie życia, zdrowia lub środowiska.

Szukasz innych informacji?

Porady

Jak dzięki niewielkim zmianom zaoszczędzić na rachunkach za prąd i jak zapewnić bezpieczeństwo swoim bliskim.