Warto wiedzieć
Warto wiedzieć
Wpłata po terminie
Chcąc ustrzec się przed odłączeniem energii elektrycznej, wpłacając po terminie poinformuj nas o tym w dogodny dla Ciebie sposób :
-
e-mailem dom@tauron.pl
-
telefonicznie 32 606 0 606
(koszt połączenia zgodnie z cennikiem operatora)
-
w POK adresy placówek
Rozłożenie długu na raty
W przypadku kłopotów z terminowym opłaceniem rachunku możesz niezwłocznie po otrzymaniu faktury skontaktować się z przedsiębiorstwem energetycznym w celu rozłożenia należności na raty. Standardowo Klient raz w roku po wpłaceniu 50% należności otrzymuje zgodę na spłatę pozostałej kwoty w dwóch ratach.
Koszt podłączenia
Za wznowienie dostarczania prądu, po wstrzymaniu jego dostaw z przyczyn, o których mowa w art. 6b ust. 1, 2 i 4 ustawy, z zastrzeżeniem art. 6c ustawy, Operator Systemu Dystrybucyjnego pobiera opłatę zgodnie z Taryfą Dystrybucyjną.
-
Krok 1
Dokonaj płatności.
Ureguluj zaległe i bieżące należności
im szybciej dokonasz płatności, tym szybciej będziemy mogli zająć się Twoją sprawą
Krok 2
Poinformuj nas o tym. Drogą mailową bądź osobiście
e-mail
dom@tauron.pl
firma@tauron.pl
Wyślij nam potwierdzenie przelewu.POK
Zabierz ze sobą dowód wpłaty. Adresy i godziny otwarcia POKów znajdziesz tutaj
infolinia
32 606 0 606
Masz pytania? Zapraszamy na naszą infolinię. Pamiętaj, że potrzebny będzie nr płatnika i nr PESEL/NIP.
Nasze infolinie czynne są od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 20.00
(koszt połączenia zgodnie z cennikiem operatora)
Krok 3
Oczekuj na ponowne podłączenie
Zgodnie z Art.6b - Przedsiębiorstwo energetyczne, o którym mowa w ust. 1, jest obowiązane niezwłocznie wznowić dostarczanie paliw gazowych, energii elektrycznej lub ciepła wstrzymanego z powodów, o których mowa w ust. 1, 2 i 4, jeżeli ustaną przyczyny uzasadniające wstrzymanie ich dostarczania.
UWAGA!
W celu bezpiecznego wznowienia dostarczania energii elektrycznej, po ustaniu przyczyn jej wstrzymania, przygotuj lokal/obiekt do wznowienia energii. Odłącz od instalacji wszystkie urządzenia elektryczne, które, w związku ze wznowieniem energii, mogłyby ulec uszkodzeniu czy zniszczeniu lub których uruchomienie mogłoby spowodować zagrożenie dla osób lub mienia.
-
Wstrzymanie dostawy energii elektrycznej może nastąpić za nieterminowe regulowanie należności wynikające z umowy Dystrybucyjnej lub umowy Sprzedażowej.
- W przypadku wstrzymania dostawy energii elektrycznej za należności wynikające z umowy Dystrybucyjnej procedura jest taka sama jak przy umowie Kompleksowej.
- W przypadku wstrzymania dostawy energii elektrycznej za należności wynikające z umowy Sprzedażowej, skontaktuj się ze sprzedawcą, który daje dyspozycję na wznowienie dostawy energii elektrycznej.
-
Wybierz najlepszą dla Ciebie formę płatności
ePłatność
To szybka i wygodna forma płatności, która dostępna jest dla użytkowników Mojego TAURONA w wybranej ofercie. Zaloguj się do Mojego TAURONA.
gotówka lub przelew
To tradycyjne i bezpieczne rozwiązanie. Ważne jednak by sprawdzić nr konta bankowego i zwrócić uwagę na datę, tak by opłacać rachunek za konkretny okres rozliczeniowy.
polecenie zapłaty
Dla osób, które cenią sobie czas i wygodę, stworzyliśmy możliwość wykonywania płatności w formie polecenia zapłaty. Czytaj więcej.
Prawo energetyczne - powody wstrzymania
Art. 6b Wstrzymanie dostarczania paliw gazowych lub energii
1. Przedsiębiorstwo energetyczne wykonujące działalność gospodarczą w zakresie przesyłania lub dystrybucji paliw gazowych lub energii może wstrzymać, z zastrzeżeniem art. 6c, dostarczanie paliw gazowych lub energii, jeżeli:
-
w wyniku przeprowadzonej kontroli stwierdzono, że nastąpiło nielegalne pobieranie paliw lub energii,
-
odbiorca zwleka z zapłatą za świadczone usługi, co najmniej przez okres 30 dni po upływie terminu płatności.
2. Przedsiębiorstwo energetyczne wykonujące działalność gospodarczą w zakresie przesyłania lub dystrybucji paliw gazowych lub energii, na żądanie sprzedawcy paliw gazowych lub energii wstrzymuje, z zastrzeżeniem art. 6c, dostarczanie paliw gazowych lub energii, jeżeli odbiorca zwleka z zapłatą za świadczone usługi lub za pobrane paliwo gazowe lub energię, co najmniej przez okres 30 dni po upływie terminu płatności.
3. Przedsiębiorstwo energetyczne, któremu odbiorca zwleka z zapłatą za świadczone usługi lub za pobrane paliwo gazowe lub energię, powiadamia na piśmie odbiorcę paliw gazowych, energii elektrycznej lub ciepła w gospodarstwie domowym o zamiarze wstrzymania dostarczania paliw gazowych, energii elektrycznej lub ciepła, jeżeli odbiorca ten nie ureguluje zaległych i bieżących należności w okresie 14 dni od dnia otrzymania tego powiadomienia.
4. Przedsiębiorstwo energetyczne, o którym mowa w ust. 1, wstrzymuje dostarczanie paliw gazowych, energii elektrycznej lub ciepła, jeżeli w wyniku przeprowadzonej kontroli stwierdzono, że instalacja znajdująca się u odbiorcy stwarza bezpośrednie zagrożenie życia, zdrowia lub środowiska.