Zmiana rachunku bankowego

Rozpoczynamy zmianę numerów rachunków bankowych do wpłat dla klientów, którzy zawarli umowę przed 23.11.2025 r. Nowy numer rachunku znajdziesz na fakturze wystawionej po tej dacie.
Co się zmienia

Nowy numer rachunku bankowego znajdziesz na każdej fakturze wystawionej po 23.11.2025 r. Dodatkowo z fakturą otrzymasz pismo o zmianie numeru rachunku bankowego. 

Dla bezpieczeństwa, nie wyślemy Ci nowego numeru rachunku w e-mailu ani w SMS-ie. 

Na fakturze zobaczysz taką pieczątkę (lub w wersji czarno-białej).

 

Jak możesz sprawdzić, czy Twój numer jest prawidłowy

Masz nowy indywidualny numer rachunku bankowego do wpłat. Zawarliśmy w nim od 15 do 22 znaku Twój numer adresata lub płatnika, który znajdziesz w swojej fakturze.
W ten sposób zweryfikujesz jego prawidłowość.

XX XXXX XXXX XXXX 1234 5678 XXXX.

Dowiedz się więcej

  • Twój rachunek bankowy zmieni się z pierwszą cykliczną fakturą rozliczeniową lub innym dokumentem finansowo-księgowym, który wystawimy po 23.11.2025 r.
  • Zmiana rachunku bankowego do wpłat oznacza, że od teraz należy opłacać faktury na nowy rachunek bankowy.

    Jeśli wpłacasz:
    przelewem lub przez stałe zlecenie w banku - zmień numer rachunku do wpłat, gotówkowo - użyj blankietu, który dołączyliśmy do faktury, poleceniem zapłaty lub korzystasz z Mojego TAURONA/eBOK - nie musisz nic robić.
  • Każdy nasz klient ma przypisany indywidualny numer adresata lub płatnika.
    Ten 8-cyfrowy numer płatnika/adresata z faktury znajduje się w Twoim indywidualnym numerze rachunku bankowego do wpłat. Umieszczony jest od 15 do 22 znaku.

    Przykład: 
    Numer płatnika/adresata 12345678
    Numer rachunku bankowego XX XXXX XXXX XXXX 1234 5678 XXXX

    Nowy rachunek bankowy figuruje w wykazie podmiotów zarejestrowanych jako podatnicy VAT, tzw. białej liście podatników VAT jako rachunek powiązany z rachunkiem rozliczeniowym TAURON.
  • Nie, TAURON nie wysyła linków do zapłaty do klientów.
  • Nie, TAURON nie wysyła numerów rachunków bankowych w SMS-ie. 
  • Nie, TAURON nie wysyła numerów rachunków bankowych e-mailem. 
  • Nie, nie musisz nic robić. Twoją wpłatę zaksięgujemy prawidłowo.
  • Tak, zmień numer rachunku bankowego do wpłat w swojej bankowości elektronicznej.
  • Tak, zmień numer rachunku bankowego do wpłat w swoim banku.
  • Nie, nie musisz nic robić. Twoją wpłatę zaksięgujemy prawidłowo.
  • Tak, korzystaj z dotychczasowych blankietów. Twoje wpłaty zaksięgujemy prawidłowo.
  • Wpłacaj tak jak do tej pory. Twoje wpłaty zaksięgujemy prawidłowo.
  • Wpłatę zaksięgujemy prawidłowo, ale po zamknięciu dotychczasowych rachunków kolejne wpłaty wrócą na rachunek bankowy, z którego wysłano przelew.
  • TAK, wpłatę zaksięgujemy prawidłowo.