Co się zmienia
Nowy numer rachunku bankowego znajdziesz na każdej fakturze wystawionej po 23.11.2025 r. Dodatkowo z fakturą otrzymasz pismo o zmianie numeru rachunku bankowego.
Dla bezpieczeństwa, nie wyślemy Ci nowego numeru rachunku w e-mailu ani w SMS-ie.
Na fakturze zobaczysz taką pieczątkę (lub w wersji czarno-białej).
Jak możesz sprawdzić, czy Twój numer jest prawidłowy
Masz nowy indywidualny numer rachunku bankowego do wpłat. Zawarliśmy w nim od 15 do 22 znaku Twój numer adresata lub płatnika, który znajdziesz w swojej fakturze.
W ten sposób zweryfikujesz jego prawidłowość.
XX XXXX XXXX XXXX 1234 5678 XXXX.
Dowiedz się więcej
-
Twój rachunek bankowy zmieni się z pierwszą cykliczną fakturą rozliczeniową lub innym dokumentem finansowo-księgowym, który wystawimy po 23.11.2025 r.
-
Zmiana rachunku bankowego do wpłat oznacza, że od teraz należy opłacać faktury na nowy rachunek bankowy.
Jeśli wpłacasz:
przelewem lub przez stałe zlecenie w banku - zmień numer rachunku do wpłat, gotówkowo - użyj blankietu, który dołączyliśmy do faktury, poleceniem zapłaty lub korzystasz z Mojego TAURONA/eBOK - nie musisz nic robić. -
Każdy nasz klient ma przypisany indywidualny numer adresata lub płatnika.
Ten 8-cyfrowy numer płatnika/adresata z faktury znajduje się w Twoim indywidualnym numerze rachunku bankowego do wpłat. Umieszczony jest od 15 do 22 znaku.
Przykład:
Numer płatnika/adresata 12345678
Numer rachunku bankowego XX XXXX XXXX XXXX 1234 5678 XXXX
Nowy rachunek bankowy figuruje w wykazie podmiotów zarejestrowanych jako podatnicy VAT, tzw. białej liście podatników VAT jako rachunek powiązany z rachunkiem rozliczeniowym TAURON. -
Nie, TAURON nie wysyła linków do zapłaty do klientów.
-
Nie, TAURON nie wysyła numerów rachunków bankowych w SMS-ie.
-
Nie, TAURON nie wysyła numerów rachunków bankowych e-mailem.
-
Nie, nie musisz nic robić. Twoją wpłatę zaksięgujemy prawidłowo.
-
Tak, zmień numer rachunku bankowego do wpłat w swojej bankowości elektronicznej.
-
Tak, zmień numer rachunku bankowego do wpłat w swoim banku.
-
Nie, nie musisz nic robić. Twoją wpłatę zaksięgujemy prawidłowo.
-
Tak, korzystaj z dotychczasowych blankietów. Twoje wpłaty zaksięgujemy prawidłowo.
-
Wpłacaj tak jak do tej pory. Twoje wpłaty zaksięgujemy prawidłowo.
-
Wpłatę zaksięgujemy prawidłowo, ale po zamknięciu dotychczasowych rachunków kolejne wpłaty wrócą na rachunek bankowy, z którego wysłano przelew.
-
TAK, wpłatę zaksięgujemy prawidłowo.