Zamów
wizytę

Przepisanie umowy po osobie zmarłej

Zobacz co zrobić, jeżeli poprzedni właściciel nie żyje lub nie masz z nim żadnego kontaktu, a chcesz umowę przepisać na siebie.

W ciągu 10 minut

Czas

Możesz wypełnić i wysłać wniosek z domu

Pamiętaj o oświadczeniu

Jeżeli chcesz podpisać umowę z nami, ale poprzedni właściciel (osoba, która do tej pory była stroną umowy z TAURONEM) nie żyje, albo nie masz z nią żadnego kontaktu, przygotuj oprócz wniosku także swoje oświadczenie.
  • Na co zwrócić uwagę wypełniając wniosek?

    • Wybierz taryfę dopasowaną do Twoich potrzeb
    Poznaj ofertę
    • Dla własnej wygody we wniosku wybierz opcję e-faktura, a faktury otrzymasz elektronicznie w eBOK
    Kalkulator energii.
    Wylicz swoje zużycie

    Wypełnij online, pobierz i podpisz wniosek

    Możesz również pobrać wniosek i wypełnić ręcznie. Pamiętaj, aby zrobić to drukowanymi literami.
    Po wypełnieniu - sprawdź go i podpisz. 

    Wypełnij wniosek
    Zobacz jak wypełnić wniosek

    Przygotuj oświadczenie o braku kontaktu z poprzednikiem

    W oświadczeniu opisz dokładnie sytuację w jakiej jesteś, dlaczego nie możesz skontaktować się z poprzednim właścicielem. Dodaj swoje dane (imię, nazwisko, numer PESEL, adres). 

    Pamiętaj, aby w treści oświadczenia zapisać klauzulę o treści:

    "Przyjmuję do wiadomości, że złożenie oświadczenia niezgodnego z prawdą może spowodować odpowiedzialność przewidzianą w przepisach prawa w szczególności odpowiedzialność finansową, również w przypadku osób trzecich wobec Sprzedawcy, związanych z faktem zawarcia umowy kompleksowej". 
    Jeżeli masz możliwość, zamiast oświadczenia możesz dodać kopię aktu zgonu (w przypadku śmierci poprzednika).

    Sprawdź, czy wszystko masz:

    • Wypełniony wniosek o zawarcie umowy kompleksowej   
    • Wybraną ofertę i grupę taryfową
    • Wyliczone szacunkowe roczne zużycie prądu (kalkulator zużycia energii)
    • Twój podpis na wniosku
    • Oświadczenie o braku kontaktu z poprzednim właścicielem (lub akt zgonu)
  • Wyślij dokumenty:

    Prześlij elektronicznie w kilka sekund
       
    lub dostarcz w inny, wygodny dla Ciebie sposób

    lub wybierz inny, dogodny dla Ciebie sposób

    e-mailem jako skan:
    pocztą na adres:
    TAURON Obsługa Klienta sp. z o.o.
    ul. Lwowska 23
    40-389 Katowice
    przynieś do Punktu Obsługi Klienta
  • Wyślemy do Ciebie umowę

    Na adres korespondencyjny, który podałeś we wniosku, wyślemy podpisany przez nas jeden egzemplarz umowy wraz z kompletem dokumentów.
    Te dokumenty są dla Ciebie – zachowaj je. 
    Nie musisz odsyłać do nas żadnych dokumentów. 
     

    Swoją umowę i informacje na temat posiadanej taryfy możesz też znaleźć w eBOK

    Chcesz załatwiać wszystko szybko i wygodnie? Zarejestruj się w eBOK. 
    Znajdziesz w nim między innymi:
    Nie masz jeszcze konta w eBOK?
    Sprawdź, dlaczego warto!
    • Podgląd wystawionych rachunków
    • Szybkie płatności elektroniczne
    • Możliwość podania odczytu licznika przez internet
    • Edycję danych adresowych i podgląd najważniejszych dokumentów
    • Szybki kontakt z TAURONEM
  • To koniec całego procesu

    Czy informacje były pomocne?
    Jeśli masz uwagi dotyczące procesu, możesz podzielić się nimi przez poniższy formularz.
    Masz pytania? Przejdź do kontaktu

Szukasz innych informacji?

Nie znalazłeś informacji?

Potrzebujesz bardziej szczegółowych informacji na ten temat?

eBOK

eBOK jest serwisem internetowym, dzięki któremu zyskujesz łatwy dostęp do swojego konta z rozliczeniami za prąd.

Informacje prawne

Przeczytaj więcej na temat warunków zawarcia umowy, sposobie i terminie zapłaty, warunkach odstąpienia od umowy, przedłużenia umowy czy reklamacji.