Sprzedawca nie zostawił Ci żadnych dokumentów?

Niestety pozbawił Cię możliwości skorzystania z prawa odstąpienia od umowy.




Jeżeli sprzedawca nie zostawił Ci żadnych dokumentów - pozbawił Cię możliwości skorzystania z prawa odstąpienia od umowy. Nie znasz nazwy, ani danych adresowych firmy, z którą zawarłeś umowę, nie masz zatem możliwości wysłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. 

W razie wątpliwości

Zapraszamy na naszą infolinię 

555 444 555

czynną od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00 - 20.00

koszt połączenia zgodnie z taryfą Twojego operatora

Co możesz teraz zrobić?

  • Najprawdopodobniej nieuczciwy sprzedawca próbował również sprzedać swoją ofertę Twoim sąsiadom

    Zdarza się, że nieuczciwi przedstawiciele handlowi usiłują zawrzeć jak najwięcej umów. Żeby to zrobić przechodzą prawie całą dzielnicę i pukają od drzwi do drzwi. Jeżeli do zawarcia umowy doszło w Twoim domu – warto zapytać sąsiadów, czy ich też odwiedził agent tej firmy. Być może ktoś z Twoich sąsiadów wymusił na nim pozostawienie mu umowy lub innych dokumentów z danymi adresowymi tej firmy. Jeśli tak się stało, a sąsiad pokaże Ci te dokumenty – sprawdź nazwę firmy i jej adres siedziby i / lub do korespondencji. Na ten adres wyślij oświadczenie o odstąpieniu od umowy, zgodnie z poniższymi krokami.
  • Jeżeli udało Ci się pozyskać nazwę i adres sprzedawcy – możesz odstąpić od tej umowy.                         

    Możesz posłużyć się naszym wzorem oświadczenia, które pobierzesz TUTAJ.

    krok 1

    Zrób dwie kopie podpisanego oświadczenia.

    krok 2

    Oryginał wyślij firmie, z którą zawarłeś umowę, a z której zrezygnowałeś. 
      Możesz wysłać go na dwa sposoby :
    - listem poleconym
    - e-mailem (czytelny skan dokumentu)

    krok 3

    Jedną kopię dokumentu wyślij swojemu aktualnemu sprzedawcy. 

    Twój sprzedawca pozna Twoją decyzję, nawet jeśli firma, z której rezygnujesz już wysłała do niego zawiadomienie o zawarciu z Tobą nowej umowy. 

    krok 4

    Drugą kopię zachowaj dla siebie.

    Razem z dowodem nadania oryginału, na wypadek reklamacji. 
  • Sprzedawca powinien wysłać Ci odpowiedź na Twoje pismo. Powinien on potwierdzić Ci, że przyjął Twoją decyzję. Zachowaj dla siebie to pismo. Jeśli nic nie otrzymasz, koniecznie upomnij się o nie. Dokument ten jest dla Ciebie ostatecznym potwierdzeniem, że umowa nie wejdzie w życie.

  • Skorzystaj z prawa konsumenta

    Jeżeli nie masz możliwości pozyskania danych adresowych firmy od sąsiadów – pozostaje Ci kontakt z przedstawicielem instytucji, która chroni prawa konsumentów. Zgłoś ten incydent do rzecznika konsumentów, Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów lub Urzędu Regulacji Energetyki. 

Wraz z podpisaniem umowy, zobowiązujesz się do przestrzegania jej warunków.
Twoja umowa zostaje zawarta w dniu, kiedy ją podpisałeś.  

Odstąpienie od umowy

Masz prawo odstąpić od umowy - czyli zrezygnować z niej - jeżeli zawarłeś ją:

  • "na odległość" (np. przez telefon)
  • poza siedzibą firmy (np. w Twoim domu)

Kiedy odstąpić?

Możesz skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy:

  • w ciągu 14 dni od jej zawarcia

  • do 12 miesięcy - jeżeli sprzedawca nie przekazał egzemplarza oświadczenia o odstąpieniu od umowy

Pamiętaj!

Sprzedawcy nie wolno obciążyć Cię żadną opłatą ani karą, za odstąpienie od umowy. W ten sposób jesteś chroniony przed skutkami nieprzemyślanej decyzji i nieuczciwymi sprzedawcami, którzy wprowadzają w błąd.

Przypominamy!

TAURON nie chodzi po domach! Uważaj na oszustów, którzy próbują wprowadzić w błąd hasłami takimi jak „musisz zaktualizować umowę”, lub „musisz zmienić operatora”.
A przecież -  nic NIE MUSISZ podpisywać!

Odstąpienie od umowy

Masz prawo zrezygnować z zawartej umowy, bez podawania przyczyny odstąpienia w ciągu 14 dni od jej podpisania. Sprzedawca nie może obciążyć Cię z tego tytułu żadną karą umowną.

Spotkała Cię taka sytuacja? Byłeś świadkiem próby wprowadzenia w błąd przez nieuczciwego sprzedawcę prądu lub gazu? Możesz nam to zgłosić przez:

Infolinię

Zadzwoń pod numer 555 444 555 żebyśmy mogli ostrzec Twoich sąsiadów. W razie potrzeby podpowiemy Ci jak wybrnąć z kłopotliwej sytuacji.
555 444 555

Formularz zgłoszeniowy

Dzięki Twojemu zgłoszeniu będziemy mogli jeszcze lepiej chronić naszych klientów przed nieuczciwymi handlowcami.

eBOK

Masz zawartą umowę kompleksową z TAURONEM?
Zapraszamy do skorzystania z eBOK.
Zaloguj się i wyślij zgłoszenie.
  • Wybierz najlepszą formę kontaktu 

    e-mail
    POK
    adresy i godziny urzędowania znajdziesz tutaj
    listownie
    TAURON Obsługa Klienta Sp. z o.o.
    ul. Lwowska 23
    40-389 Katowice