Informacja dla klientów, którym kończy się cennik na gaz

Jeśli obowiązuje Cię cennik na czas określony, po jego zakończeniu, będziemy Cię rozliczać według Taryfy Sprzedawcy.

Regulacje dotyczące cen, wynikające z wprowadzonych przepisów1 uwzględnimy w wyznaczonych terminach w rozliczeniach z Tobą. Ze stawkami, które uwzględniają mechanizmy powyższej ustawy1 możesz się zapoznać TUTAJ.

[1] Ustawa z 15 grudnia 2022 r. o szczególnej ochronie niektórych odbiorców paliw gazowych w 2023 r. oraz w 2024 r. w związku z sytuacją na rynku gazu (Dz. U. z 2024 r. poz. 303).

    1. Dlaczego nie mogę dalej korzystać z oferty cennikowej?
       

      Państwa cennik obowiązuje czasowo – koniec daty wpisany jest w nazwie cennika i w jego treści. Obecnie – ze względu na sytuacje na rynku gazu – wszystkim klientom, którym kończy się cennik oraz nowym klientom, proponujemy jedynie Taryfę Sprzedawcy. Nie prowadzimy obecnie sprzedaży gazu z cennikami, które zawierają gwarancję ceny i usługi dodatkowe typu Gaz Pomoc 24H, Serwisant Gazowy 24H oraz Serwisant Gazowy 24H Plus.
       
    2. Co z moją usługą dodatkową?

      Usługa będzie dla Państwa aktywna tylko do momentu zakończenia obowiązywania cennika, z którego Państwo teraz korzystają.

    3. Co jeśli będę chciał korzystać z usługi?

      Po zakończeniu obowiązywania Państwa cennika usługi (typu Gaz Pomoc 24H, Serwisant Gazowy 24H oraz Serwisant Gazowy 24H Plus) nie będą dostępne. Nie mamy obecnie w sprzedaży gazu z usługami.

    4. Czy mogę się spodziewać, że TAURON w ogóle przestanie mi sprzedawać gaz?

      Obecnie wycofujemy ze sprzedaży jedynie ofertę z cennikami na czas określony. Zmieni się jedynie podstawa rozliczeń, tj. rozliczenia będziemy prowadzić na podstawie Taryfy Sprzedawcy. Pozostałe warunki umowy pozostają dla Państwa bez zmian.
       
    5. Co zrobić jeśli nie odpowiada mi przedstawiona oferta z rozliczeniem na podstawie Taryfy Sprzedawcy?

      Możemy Państwu zaproponować tylko sprzedaż gazu z rozliczeniami na podstawie taryfy. Mogą Państwo wypowiedzieć umowę w dowolnym momencie ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu, w którym oświadczenie o wypowiedzeniu zostało przez Państwa złożone. Nie muszą Państwo podawać nam przyczyny swojej decyzji. Aby skorzystać z prawa wypowiedzenia umowy, muszą Państwo tylko nas o tym poinformować – w formie jednoznacznego oświadczenia.
      Mogą to Państwo zrobić:
      • wysyłając oświadczenie na adres: TAURON Obsługa Klienta sp. z o.o., ul. Lwowska 23, 40-389 Katowice;
      • dzwoniąc pod numer: 32 606 0 606 [1].
      W wyniku Państwa wypowiedzenia umowy – możemy zaprzestać dalszego dostarczania paliwa gazowego, co może rozpocząć sprzedaż rezerwową zgodnie z postanowieniami OWU. Za okres – od daty zakończenia obowiązywania dotychczasowego Cennika, do momentu, kiedy poinformują nas Państwo o wypowiedzeniu umowy – rozliczymy Państwa wg aktualnych cen i stawek Taryfy Sprzedawcy i Taryfy Operatora Systemu Dystrybucyjnego.
       
    6. Czy muszę informować TAURON, że po zakończeniu cennika chcę być rozliczany na podstawie Taryfy Sprzedawcy?

      Nie muszą Państwo nas informować o chęci przejścia na Taryfę Sprzedawcy po zakończeniu obowiązywania obecnego cennika. Taką zmianę wprowadzimy w naszym systemie automatycznie.
       
    7. Czy mogę nadal korzystać z serwisu Mój TAURON?

      Tak. W Serwisie Mój TAURON będą Państwo również widzieć zmianę swojej podstawy rozliczeń na Taryfę Sprzedawcy.
       
    8. Czy dostarczycie mi nowe blankiety wpłat, które uwzględniają Taryfę Sprzedawcy?

      Nowe blankiety otrzymają Państwo z nową fakturą rozliczeniową. Do tego czasu prosimy o regulowanie należności zgodnie z blankietami, które Państwo posiadają.
       
    9. Czy mogę liczyć, że powiadomicie mnie jeśli zaczniecie prowadzić sprzedaż na inną ofertę niż Taryfa Sprzedawcy?

      Oczywiście. Zapraszamy do założenia konta w Serwisie Mój TAURON i zaktualizowanie swoich zgód marketingowych. Dzięki temu będziemy mogli Państwa poinformować o naszych nowych ofertach.