Informacja w sprawie korespondencji dotyczącej decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK)
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał decyzje [1], w których uznał wybrane postanowienia zamieszczone we wzorcach umownych [2] za niedozwolone klauzule umowne i zakazał ich wykorzystywania.
Zgodnie z wytycznymi UOKiK-u, musimy dwukrotnie poinformować naszych klientów o tej decyzji (listownie lub elektronicznie).
[1] decyzje Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z 30 grudnia 2022 r. nr RKR-5/2022 oraz nr RKR-6/2022
[2] Ogólne Warunki Umów Kompleksowych Dotyczące Energii Elektrycznej, Ogólne Warunki Umowy Sprzedaży Dotyczące Energii Elektrycznej oraz Cenniki
Najważniejsze informacje, które wynikają z decyzji Prezesa UOKiK
• Nie stosujemy już postanowień uznanych za niedozwolone klauzule umowne.
• Możesz zawnioskować o aneks do umowy – ale nie jest to konieczne. Nawet jeśli w Twojej Umowie/ Cenniku są niedozwolone klauzule umowne, są one bezskuteczne. Oznacza to, że nie możemy ich stosować.
• Konsumenci, którzy zapłacili Opłatę jednorazową za rozwiązanie Cennika po 17 kwietnia 2016 r., mogą złożyć wniosek o jej zwrot – w całości lub w części.
• Wysyłamy dwukrotnie informację o decyzji UOKiK do naszych klientów, z którymi zawarliśmy umowę przed 10 lutego 2023 r. nawet do tych osób, które po pierwszej przesyłce już zawnioskowały o aneks.
Jeśli już złożyłeś (-aś) wniosek o aneks, nie składaj go ponownie. Jeden wniosek wystarczy, wkrótce otrzymasz aneks.
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał decyzje [1], w których uznał wybrane postanowienia zamieszczone we wzorcach umownych [2] za niedozwolone klauzule umowne i zakazał ich wykorzystywania.
Zgodnie z wytycznymi UOKiK-u, musimy dwukrotnie poinformować naszych klientów o tej decyzji (listownie lub elektronicznie).
[1] decyzje Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z 30 grudnia 2022 r. nr RKR-5/2022 oraz nr RKR-6/2022
[2] Ogólne Warunki Umów Kompleksowych Dotyczące Energii Elektrycznej, Ogólne Warunki Umowy Sprzedaży Dotyczące Energii Elektrycznej oraz Cenniki
Najważniejsze informacje, które wynikają z decyzji Prezesa UOKiK
• Nie stosujemy już postanowień uznanych za niedozwolone klauzule umowne.
• Możesz zawnioskować o aneks do umowy – ale nie jest to konieczne. Nawet jeśli w Twojej Umowie/ Cenniku są niedozwolone klauzule umowne, są one bezskuteczne. Oznacza to, że nie możemy ich stosować.
• Konsumenci, którzy zapłacili Opłatę jednorazową za rozwiązanie Cennika po 17 kwietnia 2016 r., mogą złożyć wniosek o jej zwrot – w całości lub w części.
• Wysyłamy dwukrotnie informację o decyzji UOKiK do naszych klientów, z którymi zawarliśmy umowę przed 10 lutego 2023 r. nawet do tych osób, które po pierwszej przesyłce już zawnioskowały o aneks.
Jeśli już złożyłeś (-aś) wniosek o aneks, nie składaj go ponownie. Jeden wniosek wystarczy, wkrótce otrzymasz aneks.
Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
-
W związku z decyzją UOKiK realizujemy szereg zadań. Jesteśmy zobowiązani m.in. do:
• niestosowania zakwestionowanych klauzul,
• zmiany wzorców ogólnych warunków umowy i cenników,
• poinformowania wszystkich obecnych klientów o decyzji UOKiK i umożliwienia im zawarcia aneksów, które zmieniają treść zakwestionowanych klauzul,
• poinformowania klientów, którzy uiścili opłatę jednorazową po 17.04.2016 r. za wcześniejsze rozwiązanie umowy lub Cennika o możliwości jej zwrotu na warunkach wynikających z decyzji,
• zrzeczenia się niepobranych opłat w całości lub do wysokości udzielonych bonusów na warunkach wynikających z decyzji
Będziemy bezwzględnie przestrzegać zobowiązań określonych w decyzji i nie stosować niedozwolonych postanowień umownych. -
Wniosek o aneks do umowy możesz złożyć, jeżeli jesteś konsumentem i masz zawartą z nami umowę przed 10.02.2023 r. i nadal jesteś naszym klientem.
-
Możesz zawrzeć aneks w ciągu 2 lat od dnia uprawomocnienia się decyzji UOKIK, czyli do 10.02.2025 r.
-
Możesz to zrobić:
• listownie, na adres: TAURON Obsługa Klientów sp. z o.o. , ul. Lwowska 23. 40-389 Katowice;
• za pośrednictwem serwisu Mój TAURON (mojtauron.pl);
• poprzez wiadomość e-mail wysłaną na adres: dom@tauron.pl;
• osobiście w naszych punktach obsługi klientów. Lista POK-ów dostępna na stronie tauron.pl/pok -
Nie, nie musisz wnioskować o aneks. Postanowienia uznane przez UOKIK za niedozwolone są bezskuteczne z mocy prawa, dlatego nie będziemy ich stosować. Jeśli jednak chcesz zawrzeć aneks, w którym zostały one zastąpione nowymi postanowieniami, to jest taka możliwość.
-
Jeżeli uiściłeś (-aś) opłatę jednorazową po 17.04.2016 r., możesz złożyć wniosek o jej zwrot:
• w całości (dotyczy klientów, którzy wypowiedzieli Cennik, który obowiązywał na skutek automatycznego odnowienia);
• w części – (dotyczy klientów, którzy wypowiedzieli Cennik, który obowiązywał po raz pierwszy na skutek wyboru przez nich Cennika, lub w wyniku odnowienia Cennika w sposób aktywny – wybór lub odnowienie potwierdzone aktywnie) -
Jeżeli chcesz złożyć wniosek o zwrot opłaty jednorazowej, możesz to zrobić:
• listownie, na adres: TAURON Obsługa Klientów sp. z o.o. , ul. Lwowska 23. 40-389 Katowice;
• za pośrednictwem serwisu Mój TAURON (mojtauron.pl);
• poprzez wiadomość e – mail wysłaną na adres: dom@tauron.pl;
• osobiście, w naszych punktach obsługi klientów. Lista POK-ów dostępna na stronie tauron.pl/pok; -
Jeśli spełniasz warunki zwrotu opłaty jednorazowej, otrzymasz jej zwrot do 60 dni od złożenia poprawnie wypełnionego wniosku. Opłatę jednorazową zwrócimy na konto bankowe, które wskażesz we wniosku o zwrot opłaty.
-
Możesz złożyć wniosek o zwrot opłaty jednorazowej w ciągu 2 lat od dnia uprawomocnienia się decyzji, czyli do 10.02.2025 r.