Ostrzeżenie

17 grudnia 2019 Prezes Urzędu Regulacji Energetyki zatwierdził Taryfę TAURON Sprzedaż. Nowa Taryfa z nowymi cenami obowiązuje od 1 stycznia 2020. Pozostałe elementy cenników są bez zmian. 19 grudnia 2019 Zarząd Tauron Sprzedaż GZE sp. z o.o. zatwierdził Taryfę dla energii elektrycznej dla odbiorców grup taryfowych G11, G12, G12w, G13. Nowa taryfa z nowymi cenami będzie obowiązywała od 1 lutego 2020. Pozostałe elementy cenników są bez zmian.

Dowiedz się więcej

Chroń PESEL

Zadbaj o bezpieczeństwo swoich danych i skorzystaj z usługi

Co zyskujesz

Przeciwdziałanie zaciąganiu kredytów na wyłudzone dane

Ochrona przed negatywną historią kredytową

Monitorowanie kondycji finansowej firm, z którymi planujesz nawiązać współpracę

Czy wiesz, że

Każdego dnia prawie 500 osób zastrzega dokumenty tożsamości Oszuści często wykorzystują skradzione dokumenty do zaciągania kredytów o średniej wartości 30 000 zł Instytucje i firmy odpowiedzialne za udzielanie zobowiązań każdego dnia udaremniają średnio 13 prób wyłudzeń przy wykorzystaniu cudzych danych osobowych

Oznacza to, że każdy z nas może stać się ofiarą kradzieży tożsamości!

* według statystyk

W ramach usługi "Chroń PESEL" otrzymasz

hand

Powiadomienie w przypadku, gdy ktoś sprawdza twój PESEL w Krajowym Rejestrze Długów,

Możliwość pobrania raportu zawierającego spis wszystkich, którzy sprawdzili Twój PESEL w Krajowym Rejestrze Długów,

Powiadomienie na wypadek wpisania Twojego PESELU do Krajowego Rejestru Długów,

Możliwość pobrania z Krajowego Rejestru Długów raportu na temat Twojego zadłużenia,
hand

Pomoc w przypadku utraty danych. Jeżeli stwierdzisz, że Twoje dane mogły wpaść w niepowołane ręce, pomoc uzyskasz kontaktując się z dedykowaną infolinią. Do Twojej dyspozycji 24/7,

Możliwość zgłoszenia nieuczciwych dłużników do Krajowego Rejestru Długów,

Możliwość pobrania raportu o kondycji finansowej wybranej firmy, np. biura podróży przed wyjazdem na wakacje,

Powiadomienie w przypadku pojawienia się wpisów na temat monitorowanego przez Ciebie przedsiębiorstwa

Usługa Chroń PESEL realizowana jest w ramach współpracy z Krajowym Rejestrem Długów BIG SA

Najczęściej zadawane pytania

  • Korzystając z tej usługi zwiększasz swoją ochronę przed oszustami, nierzetelnymi dłużnikami, i utratą środków finansowych. Zyskujesz większą kontrolę nad wykorzystaniem Twojego numeru PESEL przy zawieraniu umów, w ramach których dochodzi do weryfikacji w Krajowym Rejestrze Długów Biura Informacji Gospodarczej SA (KRD).

    W ramach usługi otrzymujesz:
    1. Powiadomienia o użyciu Twojego PESEL-u 24h/dobę

      Powiadomienie o użyciu Twojego PESEL-u ogranicza ryzyko wyłudzenia kredytu, pożyczki lub usług abonamentowych na Twoje dane.

      Dzięki temu błyskawicznie dowiesz się, że ktoś na Twoje dane próbuje:
      wziąć pożyczkę podpisać umowę np. na telefon zrobić zakupy ratalne

    2. Ochronę przed wyłudzeniem pieniędzy na Twoje dane

      W przypadku próby wykorzystania Twoich danych do zaciągnięcia zobowiązań, otrzymasz alerty SMS i/lub e-mail. Usługa dział 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu. Otrzymasz też instrukcję co należy zrobić oraz informację kto i kiedy próbował wykorzystać Twoje dane.

    3. Powiadomienia o dopisaniu 24h/dobę

      Stała kontrola nad tym czy ktoś dopisał Cię jako dłużnika do KRD, usunął Cię z bazy dłużników KRD lub dopisał na Twój temat informacje o terminowości wywiązywania się ze zobowiązań. Jeśli ktoś dokona wpisu na Twój temat w Krajowym Rejestrze Długów, poinformujemy Cię o tym e-mailem i poprzez SMS.

    4. Możliwość sprawdzenia kto w ciągu 12 miesięcy wykorzystał Twój PESEL

      Dzięki usłudze sprawdzisz, kto w ciągu ostatnich 12 miesięcy wykorzystał Twój PESEL. Otrzymasz raport zawierający informacje:
    5. kto w okresie o Ciebie pytał, Jakie informacje uzyskał.
    6. Możliwość sprawdzenia czy jesteś wpisany do Krajowego Rejestru Długów

      Dzięki usłudze sprawdzisz czy jesteś wpisany do Krajowego Rejestru Długów. Otrzymasz raport, z którego dowiesz się:
    7. czy ktoś dopisał Cię jako dłużnika do Krajowego Rejestru Długów BIG SA, czy ktoś dopisał na Twój temat informacje o terminowym wywiązywaniu się ze zobowiązań.
    8. Powiadomienia o zmianie wiarygodności wybranej firmy

      Możesz monitorować wpisy w KRSD dotyczące wybranego przedsiębiorstwa. Monitoring danego NIPu działa 24/7. Dzięki temu dowiesz się, gdy przedsiębiorstwo zostanie dopisane do Krajowego Rejestru Długów BIG SA, co może oznaczać problemy z płynnością finansową. Otrzymasz SMS-a oraz e-maila, kiedy ktoś doda, usunie, zaktualizuje informacje o wybranej przez Ciebie firmie.

    9. Możliwość dopisania dłużnika

      Jeżeli masz nierzetelnego dłużnika, który nie reguluje swoich należności, możesz dopisać go do KRD Biura Informacji Gospodarczej SA.

      Dzięki temu zmobilizujesz dłużnika do spłaty zadłużenia i łatwiej odzyskasz pieniądze. Osoba wpisana do rejestru traci wiarygodność w oczach kontrahentów oraz instytucji finansowych.

    10. Możliwość sprawdzenia wiarygodność wybranej firmy

      Sprawdzając wiarygodność firmy, otrzymasz na jej temat raport z bazy KRD, zawierający informacje o jej kondycji finansowej. Dowiesz się czy firma jest dopisana do bazy danych KRD, jeżeli tak, sprawdzisz czy wpisy mają charakter pozytywny czy negatywny.



    Usługa Chroń PESEL nieustannie monitoruje dany PESEL w KRD (nie zabezpiecza monitoringu w innych Biurach Informacji Gospodarczej lub też poza nimi).
  • Zwiększasz ochronę swoich danych. Usługa pozwali Ci zabezpieczyć się przed wyłudzeniami kredytów, pożyczek lub umów na Twoje dane. Otrzymasz powiadomienie gdy Twój PESEL będzie weryfikowany przez instytucje finansowe, co da Ci możliwość natychmiastowej reakcji. Jeżeli to nie Ty będziesz osobą, która w chwili nadejścia powiadomienia, wnioskuje o kredyt, pożyczkę lub inny produkt finansowy, może to oznaczać, że ktoś próbuje się to zrobić w Twoim imieniu, bez Twojej wiedzy wykorzystując Twoje dane. Otrzymane powiadomienie i możliwość uzyskania pomocy, pozwoli Ci uchronić się przed działaniem oszustów. Dodatkowo otrzymujesz szereg udogodnień wspomnianych w punkcie 1.
  • Konsument - osoba pełnoletnia, która wraca do TAURONA od innego sprzedawcy lub z umowy sprzedaży rezerwowej, nie posiadająca wykupionej usługi Chroń PESEL. Dodatkowym warunkiem jest podanie numeru telefonu, e-maila oraz numeru PESEL.
  • Wystarczy, że odwiedzisz na punkt obsługi klienta i podpiszesz stosowną umowę. Nasz pracownik przekaże Ci do podpisu niezbędne dokumenty. Gdy Twoja umowa wejdzie w życie, będziesz mógł aktywować usługę. Podpowiemy Ci, jak to zrobić. Potrzebne będzie podanie sprzedawcy Twojego numeru PESEL, numeru telefonu oraz adresu e-mail. Konieczna jest także weryfikacja tożsamości.
  • Usługa zostanie aktywowana w od następnego miesiąca po Twoim powrocie do TAURONA. Np. Jeśli Twoja umowa z TAURONEM wejdzie w życie 01.03.2020 r, to ochrona będzie obowiązywała od 01.04.2020 r.
  • Usługa zostanie automatycznie uruchomiona. Otrzymasz sms i e-mail z potwierdzeniem, że tak się stało. W mailu aktywacyjnym znajdziesz link do logowania z wykorzystaniem kodu, który otrzymasz w SMSie.
  • Zaloguj się do swojego konta w panelu i wygeneruj raport dotyczący tego powiadomienia. Gdy to zrobisz, skontaktuj się z infolinią alarmową pod nr tel. 71 785 03 95 (czynna 24h/7). Podczas rozmowy doświadczeni konsultanci podpowiedzą Ci co robić. Uzyskasz wsparcie merytoryczne i doradztwo abyś mógł skutecznie i poprawnie zgłosić odpowiednim instytucjom próbę wyłudzenia.
  • Możesz monitorować wpisy w KRSD dotyczące wybranego przedsiębiorstwa. Monitoring danego NIPu działa 24/7. Dzięki temu dowiesz się, gdy przedsiębiorstwo zostanie dopisane do Krajowego Rejestru Długów BIG SA, co może oznaczać problemy z płynnością finansową. Otrzymasz SMS-a oraz e-maila, kiedy ktoś doda, usunie, zaktualizuje informacje o wybranej przez Ciebie firmie.

    1. Jeżeli masz problem techniczny na swoim koncie, w panelu, skontaktuj się z konsultantem pod nr tel. 71 788 83 33. Infolinia czynna jest w dni robocze w godz. 8:00 - 18:00.

    2. Jeżeli masz uwagi do usług przypisanych do bonu realizowanych przez Krajowy Rejestr Długów lub Biuro Informacji Gospodarczej S.A. (KRD) możesz złożyć reklamację:

    3. telefonicznie pod numerem 71 788 83 33 (pod tym numerem nie przyjmujemy reklamacji dotyczących energii elektrycznej, np. dot. wysokości rachunku lub braku prądu w lokalu), elektronicznie, wysyłając mejla na adres: reklamacjetauron@chronpesel.pl
      Twoja reklamacja zostanie rozpatrzona przez KRD.

    4. Jeżeli masz uwagi do świadczeń realizowanych przez Kaczmarski Group sp. z o.o. sp.k. (KG) (czyli dot. usługi Chroń PESEL), możesz złożyć reklamację:
    5. telefonicznie pod numerem 71 773 78 00 pisemnie, kierując ją na adres: Kaczmarski Group sp. z o.o. sp.k. ul. Danuty Siedzikówny 12 51-214 Wrocław mejlowo na adres: konsument@chronpesel.pl
      Twoja reklamacja zostanie rozpatrzona przez KG. Jeśli masz reklamację dotyczącą dostaw prądu lub Twoich rozliczeń za prąd skorzystaj z danych kontaktowych zawartych pod linkiem: link

  • Jeśli zmienisz numer telefonu i nie poinformujesz nas o tym fakcie, nie będziesz otrzymywał powiadomień. Konieczne zaktualizuj swój numer telefonu – zrobisz to po zalogowaniu się w panelu. Gdybyś miał z tym problem – skontaktuj się z infolinią pod numer tel. 71 788 83 33. Infolinia czynna w dni robocze w godz. 8:00-18:00.
Źródło: Związek Banków Polskich, infoDOK Raport o dokumentach, III kwartał 2019 r. (39. Edycja)