Chroń PESEL

Zadbaj o bezpieczeństwo swoich danych i skorzystaj z usługi

Co zyskujesz

Uchronisz swoje dane przed wyłudzeniami.

Ochronisz się przed negatywną historią kredytową.

Sprawdzisz kondycję finansową firm z którymi planujesz nawiązać współpracę.

Czy wiesz, że:

Każdego dnia prawie 500 osób zastrzega dokumenty tożsamości, Oszuści często wykorzystują skradzione dokumenty do zaciągania kredytów o średniej wartości 30 000 zł, Instytucje i firmy odpowiedzialne za udzielanie zobowiązań każdego dnia udaremniają średnio 13 prób wyłudzeń przy wykorzystaniu cudzych danych osobowych.

Źródło: Związek Banków Polskich, infoDOK Raport o dokumentach, III kwartał 2019 r. (39. Edycja)


Oznacza to, że każdy z nas może stać się ofiarą kradzieży tożsamości!

W ramach usługi "Chroń PESEL" otrzymasz:

Powiadomienie w przypadku, gdy ktoś sprawdza Twój PESEL
w Krajowym Rejestrze Długów,

Możliwość pobrania raportu zawierającego spis wszystkich, którzy sprawdzili Twój PESEL w Krajowym Rejestrze Długów,

Powiadomienie na wypadek wpisania Twojego PESELU do Krajowego Rejestru Długów,

Możliwość pobrania z Krajowego Rejestru Długów raportu na temat Twojego zadłużenia,


Pomoc w przypadku utraty danych. Jeżeli stwierdzisz, że Twoje dane mogły wpaść w niepowołane ręce, pomoc uzyskasz kontaktując się z dedykowaną infolinią. Do Twojej dyspozycji 24/7,

Możliwość zgłoszenia nieuczciwych dłużników do Krajowego Rejestru Długów,

Możliwość pobrania raportu o kondycji finansowej wybranej firmy, np. biura podróży przed wyjazdem na wakacje,

Powiadomienie w przypadku pojawienia się wpisów na temat monitorowanego przez Ciebie przedsiębiorstwa.
Usługa Chroń PESEL realizowana jest w ramach współpracy z Krajowym Rejestrem Długów BIG SA.

Cennik

Cennik
Strefa
Cennik Chroń PESEL

(umowa na 2 lata, eFaktura)

Opłata handlowa / stawka stała

Umowa na 2 lata
Umowa na 2 lata

Najczęściej zadawane pytania

  • Korzystając z tej usługi zwiększasz swoją ochronę przed oszustami, nierzetelnymi dłużnikami, i utratą środków finansowych. Zyskujesz większą kontrolę nad wykorzystaniem Twojego numeru PESEL przy zawieraniu umów, w ramach których dochodzi do weryfikacji danych w Krajowym Rejestrze Długów Biura Informacji Gospodarczej SA (KRD).

    W ramach usługi otrzymujesz:
    1. Powiadomienia o użyciu Twojego PESEL-u 24h/dobę

      Otrzymasz powiadomienie o użyciu Twojego PESEL-u.

      Dzięki temu błyskawicznie dowiesz się, że ktoś na Twoje dane próbuje:
      wziąć pożyczkę podpisać umowę np. na telefon zrobić zakupy ratalne
      i w ten sposób ograniczysz ryzyko wyłudzenia kredytu, pozyczki lub usług abonamentowych na Twoje dane. W przypadku próby wykorzystania Twoich danych do zaciągnięcia zobowiązań, otrzymasz alerty SMS oraz e-mail. Usługa działa 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu. Oprócz alertu otrzymasz też instrukcję oraz informację o tym, gdzie i kiedy ktoś próbował wykorzystać Twoje dane.
    2. Powiadomienia o dopisaniu 24 h/dobę

      Masz stałą kontrolę nad tym czy ktoś dopisał Cię jako dłużnika do KRD, usunął Cię z bazy dłużników KRD lub dopisał na Twój temat informacje o terminowości wywiązywania się z zobowiązań. Jeśli ktoś doda wpis na Twój temat w Krajowym Rejestrze Długów, poinformujemy Cię o tym e-mailem i SMS-em.
    3. Możliwość sprawdzenia kto w ciągu 12 miesięcy wykorzystał Twój PESEL

      Dzięki usłudze sprawdzisz, kto w ciągu ostatnich 12 miesięcy wykorzystał Twój PESEL. Otrzymasz raport zawierający informacje:
      kto w okresie ostatnich 12 miesięcy o Ciebie pytał, jakie informacje uzyskał.

    4. Możliwość sprawdzenia czy jesteś wpisany do Krajowego Rejestru Długów

      Dzięki usłudze sprawdzisz czy jesteś wpisany do Krajowego Rejestru Długów. Możesz wygenerować raport, z którego dowiesz się: czy ktoś dopisał Cię jako dłużnika do Krajowego Rejestru Długów BIG SA, czy ktoś dopisał na Twój temat informacje o terminowym wywiązywaniu się zez zobowiązań.

    5. Powiadomienia o zmianie wiarygodności wybranej firmy

      Możesz monitorować w KRD wpisy dotyczące wybranego przedsiębiorstwa. Monitoring danego NIP-u działa 24/7. Dzięki temu dowiesz się, czy przedsiębiorstwo zostało dopisane do Krajowego Rejestru Długów BIG SA, co może oznaczać problemy z jego płynnością finansową. Otrzymasz SMS-a oraz e-maila, kiedy ktoś doda, usunie, lub zaktualizuje informacje o wybranej przez Ciebie firmie.
    6. Możliwość dopisania dłużnika

      Jeżeli masz nierzetelnego dłużnika, który nie reguluje swoich należności, możesz dopisać go do KRD Biura Informacji Gospodarczej SA.

      Dzięki temu zmobilizujesz dłużnika do spłaty zadłużenia i łatwiej odzyskasz pieniądze. Osoba wpisana do rejestru traci wiarygodność w oczach kontrahentów oraz instytucji finansowych.
    7. Możliwość sprawdzenia wiarygodności wybranej firmy

      Sprawdzając wiarygodność firmy, otrzymasz indywidualny raport zawierający m.in.: dane z bazy KRD, informacje z CEIDG oraz KRS, dane z giełd wierzytelności, ostrzeżenia wydane przez KNF oraz dane UOKiK-u. Umożliwi Ci on ocenę kondycji finansowej firmy. Dowiesz się także, czy firma dopisana do bazy danych KRD, posiada wpisy o charakterze pozytywnym czy negatywnym.



    Usługa Chroń PESEL nieustannie monitoruje dany PESEL w KRD (nie zabezpiecza monitoringu w innych Biurach Informacji Gospodarczej lub też poza nimi).
  • Zwiększasz ochronę swoich danych. Usługa pozwali Ci zmniejszyć ryzyko wyłudzenia kredytów, pożyczek lub umów na Twoje dane. Jeśli ktoś spróbuje wyłudzić Twoje dane, otrzymasz powiadomienie SMS i e-mail. Możesz od razu działać - kontaktować się ze specjalistą i uzyskać informację co dalej robić. W powiadomieniu masz dane firmy, która Cię sprawdzała, Wszystko w jednym miejscu. 

    Przykładowy e-mail z powiadomieniem:


    Przykładowy SMS:



    W razie kłopotów skontaktuj się z infolinią pod numerem tel. 71 788 83 33. Infolinia czynna w dni robocze w godz. 8:00-18:00.


  • O tym, że ktoś wyłudził np. kredyt przy użyciu Twoich danych dowiesz się dużo później, nawet po kilku tygodniach lub miesiącach, gdy bank odezwie się do Ciebie o zaległe raty za kredyt, którego naprawdę nie wziąłeś. Wyjaśnienie sprawy może być jeszcze trudniejsze, jeśli Twój dług został sprzedany firmie windykacyjnej, której trudno będzie udowodnić, że to nie Ty wziąłeś kredyt.

    Lepiej tego uniknąć, dowiedzieć się o incydencie od razu i działać.
  • Konsument - osoba pełnoletnia, która wraca do TAURONA od innego sprzedawcy lub z umowy sprzedaży rezerwowej, nie posiadająca pakiet usług Chroń PESEL- wykupionej bezpośrednio od KG lub jednego z jego partnerów. Dodatkowym warunkiem jest podanie numeru telefonu, adresu e-mail oraz numeru PESEL.
  • Wystarczy, że odwiedzisz nasz Punkt Obsługi Klienta i podpiszesz stosowną umowę. Nasz pracownik przekaże Ci niezbędne dokumenty.  Usługa będzie aktywowana od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu zmiany sprzedawcy na TAURON.
  • Usługa zostanie aktywowana w od następnego miesiąca po Twoim powrocie do TAURONA. Przykładowo, jeśli data zmiany sprzedawcy nastąpi 01.03.2020 r., to ochrona będzie obowiązywała od 01.04.2020 r.
  • Usługa zostanie automatycznie uruchomiona. Otrzymasz SMS i e-mail z potwierdzeniem, że tak się stało. W e-mailu aktywacyjnym znajdziesz link do logowania z wykorzystaniem kodu, który otrzymasz wiadomość SMS.
  • Zaloguj się do swojego konta w panelu i wygeneruj raport dotyczący tego powiadomienia. Gdy to zrobisz, skontaktuj się z infolinią alarmową pod nr tel. 71 785 03 95 (czynna 24h/7). Podczas rozmowy doświadczeni konsultanci podpowiedzą Ci co zrobić. Uzyskasz wsparcie merytoryczne i doradztwo abyś mógł skutecznie i poprawnie zgłosić odpowiednim instytucjom próbę wyłudzenia.
    1. Jeżeli masz problem techniczny na swoim koncie, w panelu, skontaktuj się z konsultantem pod nr tel. 71 788 83 33. Infolinia czynna jest w dni robocze w godz. 8:00 - 18:00.

    2. Jeżeli masz uwagi do usług przypisanych do bonu realizowanych przez Krajowy Rejestr Długów lub Biuro Informacji Gospodarczej S.A. (KRD) możesz złożyć reklamację:

    3. telefonicznie pod numerem 71 788 83 33 (pod tym numerem nie przyjmujemy reklamacji dotyczących energii elektrycznej, np. dotyczących wysokości rachunku lub braku prądu w lokalu), elektronicznie, wysyłając e-mail na adres: reklamacjetauron@chronpesel.pl
      Twoja reklamacja zostanie rozpatrzona przez KRD.

    4. Jeżeli masz uwagi do świadczeń realizowanych przez Kaczmarski Group sp. z o.o. sp.k. (KG) (czyli dot. usługi Chroń PESEL), możesz złożyć reklamację:
    5. telefonicznie pod numerem 71 773 78 00 pisemnie, kierując ją na adres: Kaczmarski Group sp. z o.o. sp.k. ul. Danuty Siedzikówny 12 51-214 Wrocław poprzez e-mail na adres: konsument@chronpesel.pl

      Twoja reklamacja zostanie rozpatrzona przez Kaczmarski Group.

      Jeśli masz reklamację dotyczącą dostaw prądu lub Twoich rozliczeń za prąd skorzystaj z danych kontaktowych zawartych pod linkiem: https://www.tauron.pl/dla-domu/obsluga-i-pomoc


  • Jeśli zmienisz numer telefonu i nie poinformujesz nas o tym fakcie, nie będziesz otrzymywał powiadomień. Konieczne zaktualizuj swój numer telefonu – zrobisz to z poziomu swojego konta, po zalogowaniu się w panelu.

    Aby zmienić numer telefonu kliknij w ikonę "koła zębatego" znajdującą się w prawym górnym rogu panelu klienta i z wyświetlonej listy wybierz zakładkę "Edycja danych"


    W oknie Edycji danych, w odpowiednim polu, wprowadź zmiany i kliknij "Dalej"

    Po kliknięciu przycisku "Dalej" zostaniesz przeniesiony do nowego okna, a na nowy numer telefonu zostanie wysłany SMS z kodem. Otrzymany kod wprowadź w polu Kod SMS, następnie kliknij "Zatwierdź". Informację o zmianie wyślemy do Ciebie SMS-em i poprzez e-mail.

Wpisz nazwę miejscowości lub kod pocztowy, aby zobaczyć dokumenty dla tej oferty