Grywalizacja i sprzedaż, czyli jak szkolimy w TAURONIE

20.03.2019
Grywalizacja coraz chętniej stosowana jest w szkoleniach sprzedażowych. Wykorzystanie gier gwarantuje zaangażowanie uczestników, pozytywne emocje i ducha rywalizacji. Nic dziwnego, że firmy coraz chętniej korzystają z gier, aby zaangażować swoich pracowników w realizację celów biznesowych.
Podążając za tymi innowacyjnymi trendami TAURON Sprzedaż postanowił wykorzystać gry do zwiększenia motywacji swoich pracowników do działań sprzedażowych. HR w TAURON Sprzedaż we współpracy z departamentem odpowiadającym za zarządzanie sprzedażą na rynku biznesowym wdrożył projekt rozwojowy, w którym wykorzystano aplikację mobilną.

Projekt został przygotowany z myślą o pracownikach odpowiadających za sprzedaż energii i gazu. Wdrożenie aplikacji poprzedzone było analizami i konsultacjami tak, aby zadania, które dostarcza doradcom aplikacja, były jak najbardziej zbliżone do ich codziennych działań sprzedażowych. Pracownicy codziennie otrzymują zadanie do rozwiązania czyli tzw. misje lub quizy. Misje odnoszą się do kontaktów z klientem i sprzedażą. Przykładowa misja może brzmieć: „Jaki produkt TAURONA według Ciebie jest najlepszy i za co go lubią Twoi klienci?” Natomiast quizy mają wymiar edukacyjny, bo dzięki nim sprawdzana jest wiedza produktowa i branżowa pracowników. Stosowanie aplikacji wzmaga ducha rywalizacji i motywuje do działania, ponieważ aplikacja tworzy rankingi pokazujące wyniki poszczególnych osób na tle zespołu. Każdy pracownik korzystający z aplikacji zdobywa wirtualną walutę za zrealizowane zadania, zarówno quizy, jak i misje. Zebrane punkty pozwalają na zakup rzeczywistych nagród.

Aplikacja, którą wdrożyliśmy, jest łącznikiem między szkoleniem i codzienną pracą – mówi Marzena Wróbel, Kierownik Biura Zarządzania Zasobami Ludzkimi w TAURON Sprzedaż. Pozwala na wzmocnienie nawyków, dzięki którym wiedza i umiejętności nabyte na szkoleniu wykorzystane są przez doradców w codziennej pracy.

Aplikacja jest stale dostosowywana do aktualnych wyzwań biznesowych. Ciągły monitoring realizacji zadań sprzedażowych oraz stałe wsparcie konsultanta firmy wspierającej naszą grywalizację pozwala na przygotowanie takich scenariuszy gry, które odpowiadają aktualnym oczekiwaniom biznesowym.

Doświadczenie pokazuje, że udział w dobrym, wartościowym szkoleniu nie zawsze od razu przekłada się na lepsze, bardziej efektywne działanie w pracy - mówi Krzysztof Musialak, Dyrektor Departamentu Zarządzania Sprzedażą na Rynku Biznesowym w TAURON Sprzedaż - Jednak w przypadku tego projektu już dwa miesiące po wdrożeniu projektu zauważamy pierwsze efekty. Narzędzie jest łatwe w użyciu i intuicyjne, a jednocześnie motywujące do sprzedaży. Doradcy chętnie realizują zadania pojawiające się w aplikacji, co wzmacnia ich pozytywne nawyki sprzedażowe. Naturalną konsekwencją jest więc zwiększenie sprzedaży usług i produktów.